Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket Mailprogram?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte höra lite över vilka mailprogram folk använder? Själv kör jag... håll i er: Claris Emailer, "still the best" enligt mej. Har inte velat byta till Eudora iom att jag inte gillar program-utseendet. Och Outlook rör jag absolut inte även om jag tycker att det är ok (ja på den grafiska utseende biten ja) Så, är det ngn som har förslag på annat?

[ 14 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: El Tollo ]

Kör du OS X så måste jag säga att jag kunde inte vara mer nöjd med Entourage, som är ersättaren för Outlook Express. Det är även tal om att Entourage ska ersätta Outlook för Exchangeserver. Man släppte en rackarns bra Outlook 2001, men det verkar som Xet blir utan detta program, istället ska man bygga på Entourage. Men inget säker vad jag vet.

Ja jag vet det låter som jag är sponsrad av MS, men Office vX är faktiskt bra.

Håller med Johan, kör själv Office v.X och använder Entourage. Microsoft har lyckats bra denna gång tycker jag.

Nej jag kör tyvärr inte X... hackar lite väl mkt på en 400MHz..! Något annat förslag som inte stavas med microsoft? Har redan fått känna på virusdelen i Outlook... en vecka efter jag köpt min revA imac ville outlook inte vara med längre...! Så jag har mist "lite" förstroende för MS.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-15 11:31

Eudora 5.1 så klart.

Jo det är bra, men det är så jäkla fult o mkt fönster o grejjer... stökigt program. Ngt annat ngn?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-15 13:47

Det är innehållet, funktionen som räknas. Eurora är bäst.

Jag var under många, många år en stor Eudora förespråkare. Jag gav upp Eudora för Outlook Express för ca. 4 år sedan och ångrar mig inte ett dugg.
Jag kör nu Entourage v. X och det fungerar bara fint.

• Oregistrerad
  • 2002-03-15 19:49
Citat:

Skapades ursprungligen av: El Tollo:
(Om Eudora 5.1) Jo det är bra, men det är så jäkla fult o mkt fönster o grejjer... stökigt program.

Stäng av verktygslisten.

Kvar har du inkorgen och utkorgen.

Även dessa kan du förstås ha stängda.

Eudora är bäst!

Jo jag vet att det är mkt bra, men som jag skrivit innan, ogillar jag program-utseendet. ClarisEmailer & Outlook är bra på det sättet, men jag skulle vilja ha ett alternativ till 9:an. (klarar inte av os9 utseendet heller, kör med aqua-skin )

• Medlem
  • Kalmar
  • 2002-03-16 12:10

Entourage i 9:an
-"- -"- X:an

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-16 13:11

Outlook Express, Outlook och Entourage trycker in alla meddelanden - och även bilagorna - i en enda fläskig databasfil med ett slutet filformat... Eudora använder separata, helt vanliga textfiler i för varje brevlåda och lägger alla bilagor i en särskilt mapp. Mycket bättre. Man kan öppna alla meddelanden i en vanlig textredigerare och kasta bort de bilagor man inte längre behöver.

Gränssnittet i Eudora är mer logiskt tycker jag, och Eudora finns i en betaversion för Mac OS X. Det tog en vecka innan jag vande mig vid Eudora men jag kan absolut inte tänka mig att byta ner mig till Entourage eller OE.

[ 16 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

mail.app funkar finfint tycker jag.

Jag hoppas nu på att Musashi får IMAP stöd, jag körde det för några år sen.

Citat:

mail.app funkar finfint tycker jag.

Håller med, definitivt ett program att rekommendera! Har alla funktioner ett mailprogram behöver, och till skillnad från M$-produkterna drar den nytta av Quartz och renderar text mjukt och fint!

Gratis är det också, och det är lätt att säkerhetskopiera/exportera sina mail.

Kör i huvudsak med det medföljande mail.app i X.

Tyvärr så fungerar det uruselt när det gäller att bifoga läsbara/öppningsbara/användbara filer eller dokument. Känns mer som ett lotteri om det ska gå att öppna de bifogade filerna hos mottagaren eller inte.

Tyvärr så verkar det inte heller finnas något sätt att få svensk rättstavning att fungera i programmet.
Annars är det ett helt förträffligt program.

Kör även Nisus Email i X:et. Fungerar hyfsat för det mesta.

Har beställt MS Office v.X och väntar med spänning att få testa Entourage, som verkar ha fått bra kritik ( i motsats till det mesta som MS har producerat för macne tidigare).

Något bra prog. i 9:an? Ngn!?

Varför inte Green Mail för OS 9?

• Medlem
  • International user
  • 2002-03-20 16:59
Citat:

Skapades ursprungligen av: El Tollo:
Något bra prog. i 9:an? Ngn!?

Testa Mailsmith från barebones, om du gillar BBEdit kommer du att gilla det prog, mkt kraftfullt och ren GUI .... en Carbon version är dessutom på gång. Då byter jag tillbaks från Entourage X som tom är för slött på en G4a 450Mhzare...

//mattan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-20 17:08

Ser proffsigt ut. Fast jag gillar Eudora: det är snabbt och säkert. Och så gillar jag att meddelandena lagras i rent textformat och inte ett kryptiskt databasformat som i många andra e-postprogram. Outlook Express och Outlook suger både på Mac och pc. På min pc använder jag Eudora så klart. En av mina kunder använder QuickMail Pro. Det är tydligen bra men har ett ganska lustigt gränssnitt. Angående gamla goda Claris Emailer så leddes det projektet av den kände Mac-profilen Guy Kawasaki. Så står det i alla fall om man väjer Om Claris Emailer.

[ 20 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Medlem
  • 2002-03-21 09:08

Eudora.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-21 22:54

Eudora Pro 5.1[/LIST]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-21 22:58

Eudora 5.1 tips:
Jag håller med det ovan sagda: ta bort verktygslisten (FUL och onödig) och ha bara två fönster IN och OUT bara. Dessa kan man ju stänga om man vill och aktivera med snabbtangenterna kringla-0 och -1.

Jag har dessutom bytt ut Search och Find (se Settings).
Stänger av MOODS också...

[ 21 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: mirydh ]

Jag älskar QuickMail som jag kört både under 9.2 och i 10:an. Enkel att använda med trevligt utseende i 10:an.
Roffe

Mailsmith är det bästa jag provat. Finns på www.barebones.com

Citat:

Skapades ursprungligen av: Substitute:
Mailsmith är det bästa jag provat. Finns på www.barebones.com

Jo, det är bra.... dock ganska buggigt!

1
Bevaka tråden