Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdaterade itunes - datorn startar ej!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kompis installerade nya iTunes 7 på sin PowerBook G5. Meddelandet "kan ej uppdatera biblioteket" dök upp flertalet gånger och datorn blev obrukbart seg.

Han startade om datorn, vilket tog mycket längre tid än normalt. Helt plötsligt kom inloggningsfönstret upp, trots att han har autoinloggning. Det värsta av allt är att datorn nu inte accepterar lösenordet!

Vad i hela fridens namn kan ha hänt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-26 14:17

Antingen har OS X fått flipp, och datorns lösenord måste återställas (från installations-CDn), eller så har hårddisken givit upp och börjat korrupera data.

Jag hade installerat om, och om datorn fortsatt att bete sig konstigt, bytt ut hårddisken. (Alt lämnat in den på service).

Sedan, en spontan tanke är att han nog inte har en PowerBook G5. Dom är mycket ovanliga

Aj då.. Jag bad honom köra installations-CDn, får se vad som händer.

Har själv råkat ut för ett liknande problem - att jag inte kan logga in. Dock beror detta på att datorn inte kan hitta användaren. Det går helt enkelt inte att återställa lösenordet, för inga användare alls hittas! Har ännu inte lyckats löst detta. Hände iom att jag uppgraderade till Tiger på en av mina hårddiskar på en PowerMac G5.

Ursprungligen av desh:

Sedan, en spontan tanke är att han nog inte har en PowerBook G5. Dom är mycket ovanliga


Det var visst en G4:a...

1
Bevaka tråden