Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport express höja volymen via fjärrren

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Har precis fått min airport express... en fråga nu efter att ha installerat o kopplat in den.

kan man inte styra volymen via itunes samt fjärren till min macbook?
det var ju en av mina avsikter till köpet

känns riktigt segt om man måste gå fram till mina högtalare o ändra volym... då försvinner ju "friheten" med att kunna surfa i sängen

Så är det nog, tyvärr.

Du kan ju höja och sänka volymen inne i iTunes, det borde väl ge effekt även på din Airport express?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 13:02

Är inte det där en inställning i iTunes? Jag har för mig att det finns någon ruta att kryssa i om man vill att volymen till fjärrhögtalarna ska styras eller inte.

Efter kontroll i iTunes hittade jag det: Inställningar-Avancerat-Allmänt. Under "Leta efter fjärrhögtalare" finns en kryssruta som heter "Avaktivera iTunes-volymkontroll för fjärrhögtalare". Se till att den är avmarkerad så borde det funka.

Danke... nu funkar det

Hm, ska funka. funkar hos mig.

För övrigt; knappen "Tillåt iTunes-kontroll från fjärrhögtalare", vad gör den? Är den ny för iTunes 7?

Ursprungligen av Leftrustle:

För övrigt; knappen "Tillåt iTunes-kontroll från fjärrhögtalare", vad gör den? Är den ny för iTunes 7?

Spekulation: Har det kanske att göra med funktionen att koppla en fjärrkontroll till AirPort Expressen som man kan styra iTunes med?

Ursprungligen av Hagelin:

Spekulation: Har det kanske att göra med funktionen att koppla en fjärrkontroll till AirPort Expressen som man kan styra iTunes med?

Just ja, glömde bort att det finns en sådan.

Sen är jag av bestämda uppfattningen att en inbyggd Airport i iPode Hi-fi vore en vinnare, samt ett IR-öga på vanliga Airport Express. Men det är bara jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-28 08:31
Ursprungligen av Leftrustle:

Sen är jag av bestämda uppfattningen att en inbyggd Airport i iPode Hi-fi vore en vinnare, samt ett IR-öga på vanliga Airport Express. Men det är bara jag.

Då ska man väl också ha något slags display till prylen à la Squeezebox? Jag har en Keyspan Express Remote till min AP Express och den fungerar bra men det är lite handikappande att inte få någon information om nuvarande/nästa låt, spellista etc.

1
Bevaka tråden