Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte mycket nytt på Photokina

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-09-28 20:49

Eftersom min dator pajades av hjälpsam flygpersonal så har jag inte lagt upp några bilder från Photokina förrän nu..
Det var få nyheter och de som kom finns redan beskrivna ute på nätet.
Hasselblad visade sin nya H3d en 39Mpixel kamera som bara kan användas med deras egna bakstycken. Ett nytt 28mm visades också.
Fuji visade s-5 byggd på nikon d200 hus. Leica visade sin M8 men den stora nyheten var att detta företag på ruinens brant har köpt High End företaget Sinar som tillverkar storformatskameror och digitala bakstycken.
Canon visade upp ett antal nya kompaktkameror med ansikts detektion,liksom Fuji.
En 180 Mpixelkamera (scannande bakstycke) var störst och fulast.
Vackrast var Ixus med diamanter och tjejen som svansade runt med denna kamera
Nikon hade annars "största" kameran på mässa, hur många pixlar den rymmer är hemligt..
Canon visade upp sin 400d och två nya objektiv 70-200/4 is och 50/1.2 + en handfull kompakter.
Innan jag stack hem så hörde jag att Nokia hade en 5Mpixel ny mobil

Mikael
(som är besviken på årets Photokina pga inga direkta nyheter presenterades på mässan)

Senast redigerat 2007-07-05 14:30
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-09-28 21:01

En tuff kamera från Olympus med trähölje, varje kamera blir en individuell skapelse, Sony visade sina nya Zeiss objektiv med AF. Jag tror även att Sony kommer med ett proffshus , objektiven från "Minolta" och zeiss vittnar om att Sony har ambitioner
Mikael

Senast redigerat 2007-07-05 14:30
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-09-28 21:07

För övriga nyheter som Sigmakameran med Foveon sensor mm gå till www.dpreview.com
Mikael

1
Bevaka tråden