Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD -> DVD-R. DVD2one för OS X

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko
Hej hej

Jag körde DVD2One och rippade en Single layerskiva. Fick ett gäng filer som hetter VIDEO_TS och liknande (har inte datorn här så jag kan inte kolla).

Valde DVD-brännarläget i Toast och brännde alla filerna som DVD2One skapat (allt enligt Toasts hjälp) och när det var klart tog jag ut den och satte in den i Macen igen men ingen film kom upp. Den dök upp som en DVD-skiva med datafiler på.

Har jag missat något?

Tack
Mikael

Skivan skall innehålla två mappar. En som heter VIDEO_TS och en som heter AUDIO_TS. Den sistnämda är tom och finns för att vissa äldre DVD-spelare skall kunna läsa skivan (om jag inte är fel informerad) Allt om vad filerna innehåller finns på http://www.dvdrhelp.com/dvd

• Medlem
  • 2003-06-14 18:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko
Hej hej

Jag körde DVD2One och rippade en Single layerskiva. Fick ett gäng filer som hetter VIDEO_TS och liknande (har inte datorn här så jag kan inte kolla).

Valde DVD-brännarläget i Toast och brännde alla filerna som DVD2One skapat (allt enligt Toasts hjälp) och när det var klart tog jag ut den och satte in den i Macen igen men ingen film kom upp. Den dök upp som en DVD-skiva med datafiler på.

Har jag missat något?

Tack
Mikael

VIDEO_TS ska inte ligga i toppnivån, utan döp skivan till något i VERSALER och utan mellanslag.

Ex:

GLADIATOR
- AUDIO_TS
- VIDEO_TS

Tänk också på att ta bort .DS_Store filerna i de mappar som ska brännas, de kan du ta bort direkt i Toast.

Fråga: För man med disc-menyer och exempelvis bonusmaterial om man följer guiden på http://dvdbackup.xile.net/?

MVH// johannnes

Läste lite på nätet... verkar som om menyer etc. inte kommer med.

Ny fundering: När man väljer vilka ljudspår samt subtitles som man vill ha med kan man markera flera om man känner för det. Hur väljer man då sin subtitle resp. ljudspår, om man inte har manyerna innan filmen sparkas igång?

• Oregistrerad
  • 2003-08-16 00:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av iJohannes
Läste lite på nätet... verkar som om menyer etc. inte kommer med.

Ny fundering: När man väljer vilka ljudspår samt subtitles som man vill ha med kan man markera flera om man känner för det. Hur väljer man då sin subtitle resp. ljudspår, om man inte har manyerna innan filmen sparkas igång?

Du använder knapparna "Language" och "Subtitle" på fjärrkontrollen till DVD-spelaren. Den enda funktion jag saknar i DVD2one är att kunna bestämma vilket ljudspår och vilken subtitle som är förvalt när man sätter in skivan.

• Medlem
  • Oslo
  • 2003-08-16 01:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av iJohannes
Fråga: För man med disc-menyer och exempelvis bonusmaterial om man följer guiden på http://dvdbackup.xile.net/?

MVH// johannnes

Ja men se till att copy mode är i Diskcopy och att du har valt alla filer med DVDBackup.

• Medlem
  • 2003-08-16 10:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Malm
Du använder knapparna "Language" och "Subtitle" på fjärrkontrollen till DVD-spelaren. Den enda funktion jag saknar i DVD2one är att kunna bestämma vilket ljudspår och vilken subtitle som är förvalt när man sätter in skivan.

Det kan du oftast ställa in i DVD-spelaren. Så är det på min Pioneer (samt min tidigare Yamaha).

• Oregistrerad
  • 2003-08-16 11:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av eQ
Det kan du oftast ställa in i DVD-spelaren. Så är det på min Pioneer (samt min tidigare Yamaha).

Jag kan göra den inställningen för ett antal språk i min DVD-spelare, dock inte svenska... Därför vore det bra att kunna bestämma vilken textning som är förvald när man i DTOX skapar en ny DVD utan menyer.

• Oregistrerad
  • 2003-08-16 12:07

dvd2one är ju gammalt som gatan... men det funkar klockrent. Har kört det på både pc och mac sedan betan.

• Medlem
  • 2003-08-16 13:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
dvd2one är ju gammalt som gatan... men det funkar klockrent. Har kört det på både pc och mac sedan betan.

Ja? Kolla när tråden startades.

>> nukethenick
Ja, det må va gammalt som gatan. Ursäkta att jag frågar så dumt.

>> eQ, Mattias Malm, Kentor
Tack för inputen!

• Oregistrerad
  • 2003-08-17 21:54

Kul... ja so? Det är ju gammalt som gatan. Precis som jag skrev.

Hehe...

Öh?

• Medlem
  • 2003-08-18 00:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Malm
Jag kan göra den inställningen för ett antal språk i min DVD-spelare, dock inte svenska... Därför vore det bra att kunna bestämma vilken textning som är förvald när man i DTOX skapar en ny DVD utan menyer.

Vissa språk har förinställda menyval i DVD-spelaren, vissa (t.ex svenska) måste man mata in ett antal siffror själv för, dessa går att finna i instruktionsboken. Eller så saknar din DVD-spelare den funktionen helt...

Bevaka tråden