Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny programvara från Apple!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-14 23:24

Apple Remote Desktop
Ser mycket bra ut!

Whow...?!..Var kom det ifrån....Attans va coolt. Har ni hört något om detta innan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-14 23:49

Luktar som Apples gamla ANAT i uppdaterad form. Läste nått rykte om att de jobbade på det.
Om de nu bara kunde uppdatera Quicktime VR för MacOS X...

Hittar ingenting på nätet om det så det måste släppts nyss.

[ 14 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Acke ]

Jag kan tänka mig att det är en liten guldgruva för skolor, kanske passar Micke W som hand i handske?

Det verkar ytterst intressant. Det här kommer jag att titta närmare på, helt klart.

Bra prissättning dessutom, billigare än Timbuktu. Samma funktioner? Har inte hunnit läsa om det så mycket ännu...

Ser ju grymt bra ut..

Verkar som man dels kan nyttja det som administrativt program samt använda för att visa vad man själv har på sitt skrivbord för en bunt andra personer...

Mycket mycket bra.. ungefär vad som saknats

Apple 2002.. block rockin..

Detta är inte riktigt en konkurrent till Timbuktu faktiskt, eller bara delvis i alla fall. För två vanliga hemanvändare som vill kunna kommunicera och fjärrstyra varanda så är Timbuktu bättre. ARD är ett program för administratörer och har funktioner som TB2 saknar, som t.ex. att trycka ut programinstallationer. Bara en sån sak som att det minsta man kan köpa är en tio-license säger väl en del om vilka som det är tänkt för. TB2 har en annan stor fördel: "cross platform", dvs det går att använda fram och tillbaka mellan mac och pc.

Sen finns det ju förstås VNC också.

MickeW har redan beställt...
Rapporterar så fort jag fått den.

Ligger klienterna på användarnivå eller på systemnivå på en X-burk? Jag skulle uppskatta om man remote kunde få upp inloggningsfönstret så att man kan logga in som olika användare.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Ligger klienterna på användarnivå eller på systemnivå på en X-burk? Jag skulle uppskatta om man remote kunde få upp inloggningsfönstret så att man kan logga in som olika användare.

Förmodligen är detta inte fallet, då det borde nämnts på sidan. Klart synd.

Ta en titt på www.apple.com/remotedesktop/classroom

där finns en liten lagom svårtyddbild som jag ändå tolkar som att, OM man kör under OSX så ligger programmet i Sys Prefs..och man kan välja om det skall starta automatiskt med datorn.

Det löser dock inte frågan om man kan logga in remote eller inte...

1
Bevaka tråden