Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IDCS2 – vill inte spara i den mapp jag väljer.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-29 09:13

När jag skapar ett dokument och ska /spara som/ och /skapa ny mapp/ för att lägga dokumentet i så väljs en annan mapp av programmet att lägga dokumentet i. Är inte det konstigt? Någon varit med om samma?

Detta, och en del andra problem, uppstår bara på min intel-iMac. Jag upplever tyvärr att CS2-programmen funkar bättre på min G5-iMac trots ganska stor skillnad i prestanda. :eek:

• Medlem
  • 2006-09-29 11:55

CS2 fungerar inte särskilt bra på Intelmacar. Den mesta av funktionaliteten finns, men det finns flera bugggar och det går sakta.

Men min spontana reaktion är att det låter som handhavandefel.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-29 13:08

Baron, det är fredag och jag är på gott humör. Därför tolkar jag din kommentar som ironisk.

• Medlem
  • 2006-09-29 22:28
Ursprungligen av freddan:

Baron, det är fredag och jag är på gott humör. Därför tolkar jag din kommentar som ironisk.

Jag var faktiskt inte ironisk. Men jag var noga med att påpeka att jag tyckte att det lät som handhavandefel. Inte att jag trodde att det var det. Det är ingen konstig reflektion utifrån den info som finns i det första inlägget.
Jag ber om ursäkt om jag lät spydig.

Ursprungligen av freddan:

När jag skapar ett dokument och ska /spara som/ och /skapa ny mapp/ för att lägga dokumentet i så väljs en annan mapp av programmet att lägga dokumentet i.

Jag har ingen intel-mac att testa med men min nyfikenhet tar över...

Är det när du väljer en mapp i dialogrutan som den direkt visar en annan mapp, eller är det efter du sparat som du ser filen ligga på annan plats?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-29 16:26

Det är när jag väljer en mapp. Alltså alt. 1.

Är det alltid samma mapp som den hoppar bort från. Hoppar den alltid till samma mapp eller är det slumpvis? Är felet helt repeterbart dvs händer samma sak varje gång? Händer det även för andra mappar?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-29 16:59

Det händer alltså när jag tryckt /spara som/ /skapa ny mapp/ och döpt den nya mappen. Istället för att jag då hamnar i den nya mappen skickas jag till en annan - vilken som helst (slumpvis, tror jag). När jag sedan ska välja den jag skapade, så måste jag gå tillbaka ett steg i mappstrukturen för att få tillgång till den nyskapade.

Gick det där att förstå?

Jag kan inte googla fram något liknande och hittar heller inget på Adobes supportsida. Adobe har även ett forum så du kanske ska lägga upp frågan där?

http://www.adobe.com/support
http://www.adobe.com/support/forums

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-29 17:43

Ibland kan en omstart av datorn göra underverk.
Bara en tanke.

/Bauer

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-29 22:07

Bra tankar där, båda två. Tack.
/Fredrik

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-30 15:27

Du behöver inte be om ursäkt. Jag var dålig att förklara.
Någon som vet hos vem bollen ligger vad gäller att fixa sådana här små krångligheter. Är det Adobes eller Apples problem.

Eller Freddans problem? Det kanske räcker med ett nytt system för du ska bli av med felet? Alltid knepigt med sådana här småfel som inte är kända.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-30 15:37

Jo, det är klart. Mitt problem också. Men jag tänkte på det här med decimal-problemen som är känt. Och version cue-problemet.

1
Bevaka tråden