Loromits,
Först måste jag skälla på dig lite!!
Inledningsvis startade du denna tråd med en synnerligen relevant fråga, nämligen att du hade problem med din gamla trådlösa router.
Du skrev vilka åtgärder du redan hade gjort, nämde din bristande erfarenhet i ämnet, samt efterlyste råd, tips & idéer från oss andra på 99mac. Du till och med uttryckte dig med orden:
Jag är tacksam för all hjälp jag kan få
Inom 3 timmar hade du det första svaret, nämligen en länk till manualen, nu komprimerad till en zip-fil...
Sedan rullar det på (som det så ofta gör här på 99mac) med att folk kommer med tips & idéer på hur du skall gå tillväga, samt att du själv löpande kommenterar dessa tips & idéer...
Att sedan, efter mitt eget inlägg, få tillbaka kommentaren:
Jag tvivlar inte på att den fungerar med sladd ikopplad, även om jag inte, lat som jag är, orkat testa det nu.
...gör att jag spontant skiter i om du lyckas få igång din gamla stenålders-router!!!:mad:
Men,
Eftersom jag ser som en ära i att hjälpa till där det behövs, mot att få samma hjälpsamhet tillbaka, så kommer jag att fortsätta ge dig tips & råd för att kicka igång din gamla router.
Hoppas dock att du i framtiden tar till dig de råd du får av oss andra så vi slipper skälla på dig igen!!;)
Så,
Jag fortsätter således att envisas med att du skall:
1. Anslut din Mac med kabel till någon av LAN-portarna på Routern
2. Starta din Mac
3. Med din webbläsare går du in på adressen: http://10.0.0.2
Nu bör du komma åt inloggningssidan på Routern
Fungerar det!?
Återkom med resultat när du gjort ovanstående...
- Torkel