Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur göra autostart i mac till multimediafil?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

någon som kan detta om autostart med mac. ska starta en fil av multimediatyp quicktime, powerpoint när jag sätter in en cd-skiva i mac/PC och behöver veta hur jag gör med den delen. tack på förhand för tips

[ 29-12-2001: Meddelandet ändrat av: kenneths ]

Det finns ju en jeeesingens massa olika mm-filtyper... Kan du ange lite närmare vilken filtyp du ska jobba med? Lägga på CD? På web?
Producera helapplikation eller projektor?

Öppna QT-filmen du vill ge autostart.
Välj sedan från menyraden Movie - Get Movie Properties.
Välj på vänstra ribban Movie.
Välj på högra ribban Auto Play.
Kryssa i Auto Play enabled.
Spara.
Detta förutsätter förstås att du har QTPro, jag vet inte om funktionen finns i konsument-QT...

tack för svaret men jag har gjort detta faktiskt. prob. är att få igång cd-skivan när jag sätter in den och att den startar själv med tillhörande filer. mera tips??
tack på förhand

• Medlem
  • 2001-12-30 10:38

För macen ska du när du bränner med Toast välja autostart under låt mig se Mac volume eller Custom Hybrids Mac volume del. Där finns en ruta som heter autostart där du kan välja vad du vill ska execa. På PC:sidan styrs sånt av AUTORUN.INF filer om jag inte helt minns fel, bör finns info om det att hitta på Webben. Är det som jag tror ska du ha en fil som heter AUTORUN.INF med innehåll som:

[autorun]
open=vad-du-vill-köra-oklart-om-annat-än-exe-funkar

Det ska i princip vara allt.

får tacka alla för hjälpen denna gång och hoppas att att ni alla kör vidare i macvärlden.
tjing

1
Bevaka tråden