Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa formatet/codecen för skärmdumpsfilmer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-31 14:23

Halloj DV-gurus, jag har en AVI-film (780x592 pixlar) som innehåller en muspekare som gör lite saker i ett program. (typ skärmdump fast på film).

Vad ska jag använda mig av för codec och format för att få så bra kvalitet till så liten filstorlek som möjligt.

Tack!

  • Medlem
  • 2003-01-31 15:06

Testa animation

Vad är filmen kodad i till och börja med?

  • Medlem
  • 2003-02-03 15:08

Animation blev för stort, den är kodad i AVI med Microsoft Video 1 Codec i tusentals färger, 12fps.

Ja du, Sorenson 3 med 50% kvalite borde duga. Orginalet är ju knappast inte av super kvalité..

  • Medlem
  • 2003-02-04 14:41

Fakstiskt inte något större fel på orginalet, iom att det bara är skärmdumpar. Har labbat lite och kommit fram till att Animation faktiskt var den bästa kompressorn OM man typ satte keyframes var 120 frame eller dylikt.

Sorenson med 50% kvalitet blev 8,7 MB och fulare än Animation med Tusentals färger, som blev 1,6 MB.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: roro:
Fakstiskt inte något större fel på orginalet, iom att det bara är skärmdumpar. Har labbat lite och kommit fram till att Animation faktiskt var den bästa kompressorn OM man typ satte keyframes var 120 frame eller dylikt.

Sorenson med 50% kvalitet blev 8,7 MB och fulare än Animation med Tusentals färger, som blev 1,6 MB.

Sorry, missade det med screencaputure
Rekomenderade ju animation i en annan tråd här för samma sak för ett bra tag sen..

Jag börjar bli senil..

1
Bevaka tråden