Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera nya typsnitt dödar OS X? :/

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-10-02 09:34

Häromdan frågade jag efter lämplig backupmetod så att jag skulle hinna värja mig mot eventuella problem med datorn, men nu hann jag inte ens ta en backup innan allt bara krashade.

OS X tvärdog igår, när jag försökte lägga in Bitstream Vera-typsnitten (helt vanliga ttf-filer, 5-10 st totalt), när jag drog dem från mappen de kom i till Typsnittboken. Varpå allt, precis _allt_ bara krashar spontant om man startar dem och går inte att använda.
Samma sak händer om jag försöker logga in igen.

Problemen borde lösas om man bara loggar in och tar bort filerna, enligt logikens lagar. Men jag kör FileVault, med ett huvudlösenord om det gör någon skillnad, och nu vet jag inte vad jag ska göra.
Jag är inte rädd att använda terminalen, men jag är inte helt klar med hur Apple gjort med min krypterade användarmapp dock (den verkar köra på någon loopbackfil på hårddisken, och loopbackfiler är iaf i linux lite halvbitchigt att arbeta med).

Jag har mina Tiger DVDs här, men jag _vägrar_ installera om OS X två gånger på några veckors tid för att allt strular på grund av ett typsnitt.

Snälla, bara jag får hjälp att börja i någon ända blir jag jättelycklig. Någon?

Kan du logga in genom att använda "Safe Mode/Säker Start"?
(Dvs hålla nere shift-tangenten när din Mac startar.)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-10-03 12:37
Ursprungligen av Merovech:

Kan du logga in genom att använda "Safe Mode/Säker Start"?
(Dvs hålla nere shift-tangenten när din Mac startar.)

Tack, tack, tack!
Det där gjorde susen, det var bara att logga in, ta bort och starta om igen.

Tack!

1
Bevaka tråden