Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med dubletter vid backup

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 19:50

Försöker backup-kopiera mitt iPhoto-bibliotek till en extern hårddisk, men det kommer bara en massa felmeddelanden i stil med att "filen xyz kan inte kopieras för den finns redan". Är det nåt speciellt man måste göra för att det skall fungera, eller skall det inte bara vara att dra hela mappen till en annan enhet? Kan tillägga att problemet är detsamma med min nya fina Lacie som med min gamla sunkiga hemmaskruvade usb-disk...

/magnus

• Oregistrerad
  • 2006-10-02 20:44

Exportera

Har du provat arkiv/exportera?
Där kan man sedan välja vart det ska läggas har jag för mig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 21:54

Har jag inte testat, men försvinner inte historiken på bilder man redigerat då? Kan det bero på att de bilder som är från tiden innan macen inte ligger fysiskt i iPhotos bibliotek? Valde att låta dem ligga kvar i den gamla mappstrukturen, kanske var dumt, hur ändrar man det enklast?

/magnus

• Oregistrerad
  • 2006-10-03 18:31

historik

När man exporterar ligger alla ändringar man gjort kvar i bilderna, likaså data om bilderna, iallafall hos mig.

Alla original ligger kvar i programmets bibliotek i en mapp som heter "original", som du nog inte ska röra.

Det bästa är att just gå vägen över exportfunktionen i programmet.

Samma sak med om du ska importera bilder, gå över arkiv/importera till bibliotek.

Du kan alltid återgå till original genom att markera bilden(bilderna), högerklicka och ta det kommandot.

När man ändrar i bilderna ligger ju originalen orörda i mappen.

Det bästa är att ta några bilder och importera/exportera och kolla hur det blir.

Ovanstående gäller hos mig, jag har alltid använt mig av programmet för import/export.

1
Bevaka tråden