Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Film: Spela upp filmer direkt från rar-format?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

kan man i macen göra som man kan i xboxens xbmc spela upp en film som är packad i en massa rar-filer? Dvs. slippa packa upp filmen,

(tänkt köpa mac mini som mediaspelare och denna feature skulle vara fin)

Mvh,
manne

Med VLC ska det gå fint.

Har läst om det när det gäller xvid. men hur är det med rarad DVD-image?

Jag har från en bekant fått en egenutvecklad programvara som heter RAR-loader. Den fungerar bra. Vet inte om denne bekant har fått för sig att släppa den skarpt, eller om det var en alfa-version jag fick.
Just nu minns jag inte ens vem det var som bad mig testa den. Återkommer om jag kommer ihåg vem det var.

//Virro-Daniel

Se på rackarn, en googling löste problemet. Nu minns jag också vem det var. Allas våran Jjabba.
Här är länken: http://vlcrarloader.jjabba.com/

Edit: Är inte säker på att den hanterar DVD-images. Kanske måste vara en film direkt i RAR-arkiven. Men det e ju bara att testa dig fram.

Tack Daniel..

Tror inte Menyer o så fungerar med DVD-images eller rarade DVD-images.
Har du fått de o fungera?

Alltså... jag är grovt skeptisk till att det skulle fungera med annat än just film-filer. En image av en DVD är ju en hållare av flera filmfiler. Jag kan inte ens tänka mig att nått program på nån plattform skulle klara av det. Men som sagt, bara att testa om du har någon rar:ad DVD-image.

Klart det går! Funkar prima på xboxens xbmc.. Det är ju därför jag undrar om det går på macen
Jag tänkte nämligen köpa mac mini o då vill man att den ska klara en del

I stand corrected. Och... det funkar faktiskt med VLC RAR-loader också... hör o häpna. Men manualen sa att det kunde funka lite knackigt. Och testet jag nyss gjorde gav mig perfekt bild o så... men inget ljud.
Felmeddelandetr i loggen i VLC sa:

main: decoder is leaking pictures, resetting the heap
main: picture to date 0x2189140 has invalid status 6
main: picture to display 0x2189140 has invalid status 6
main: picture 0x2189140 refcount is -1

Som sagt, bara ett snabbtest, och har inte tweakat till nått, eller sökt mer info om det.

Blev bara så paff att det funkade. Sök reda på Jjabbas mailadress o fråga honom. Borde finnas på sidan. Han loggar in här några gånger på år så du kan väl dra honom ett PM här. Han torde väl få ett mail om det då

//Danne

jag har mailat honom nu, få se vad han svarar.. Återkommer med svaret..

schysst att du provar.

Svar från jjabba.

Citat:

Hej,
Det går att spela de flesta packade DVD images, men man kommer inte kunna använda några menyer.
Varför framgår klart och tydligt i manualen. Men jag antar att du inte läst den

Jag jobbar just nu med ett nytt projekt som kommer fungera på ett helt annat (bättre) sätt.
Men tidsplanen för detta projekt är mkt oviss.

MVH Kalle

Låter lovande o bra. Sen måste jag säga att då jag ej har tillgång till mac kan jag ej ladda ner programmet för att läsa manualen Så det är min ursäkt..

/manne

1
Bevaka tråden