Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet vägrar ladda...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha då fick jag också problem med min MacBook (Svart). Efter att ha haft den sen de första leveranserna har jag inte haft några problem alls, fram tills igår...

Körde datorn på AC hela dagen och när jag gick hem lyste lampan grön (såklart, efter en dags laddning).. väl hemma lyfte jag på locket, och.. ingenting.. tryckte igång batteriindikatorn på undersidan, lyste inte alls.. vad i..

Åter på jobbet, laddaren är i, datorn fungerar.. laddaren lyser grön, nej den ska lysa orange den ska ladda batteriet.. näe.. ingenting.. stendött batteri, bara sådär?

Ska pröva resetförfarandet på batteriet o se om den kommer igång, om inte verkar vi ha ett nytt spännande problem på halsen för Apple..

Ja inte hjälpte det o plocka bort batteriet, bort med ACn o hålla ner Powerknappen 5 sek som föreskrivs av Apple för att resetta PMUn i just såna här situationer.
Ska testa o byta batteri med en annan MB för o se var felet ligger, sen får Apple sig ett samtal.

Jahapp då var ett nytt batteri på väg från äpplet.

1
Bevaka tråden