Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur öppna portar i AE?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 23:11

Hej!

Jag har en AE (AirPort Express) som jag vill öppna specifika portar i. Som den är inställd nu så delas det ut ip-adresser med automatisk konfigurering eller hur jag ska förklara, ingen av mina datorer har en fast ip utan får en tilldelad automatiskt. jag har ett program som jag för över mina projektfiler med till andra datorer via internet men överföringen går långsamt. Jag gick in på https://www.grc.com/x/portprobe=45000 för att kolla olika portar. Vissa var "closed" och vissa var "stealth" men jag hittade ingen som var "open". Vad innebär det att porten är "Stealth"?

Hur öppnar jag en port som fungerar? Måste datorn ha fast ip för att detta ska fungera? Kan 1 dator ha fast ip i ett AE nätverk och de övriga automatisk tilldelning?

Edit: Det skumma är att när jag kopplar min iBook G3 direkt i mitt BBB-modem i någon utav portarna på baksidan av modemet så fungerar det utmärkt med överföringen. Men försöker jag via Airporten med iBook G4´an så vill den inte eller så går det jättelångsamt. Men båda datorer verkar ju bli tilldelade en ip-adress automatiskt?

Edit 2: Hittade denna texten på google när jag sökte på bittorrent och airport express:

"Some routers allow you to assign a IP address to a given MAC (ethernet hardware) address. This way you can keep your machines configured as dynamic, but the DHCP server gives them the same IP address each time."

Funkar detta på en Airport express?

Senast redigerat 2006-10-05 01:11
  • Oregistrerad
  • 2006-10-05 13:28

ingen som vet?

1
Bevaka tråden