Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dekoder ????

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Jag vill kasta in en fråga som kanske(!!??) är lite offtopic, men jag vet att det finns en massa prylgalningar (läs. som mig själv) här på 99mac.
Jag hoppas att tråden får vara kvar ändå.

Jag har en parabol hemma med Canal +
Nu är det så att jag är såååå less på den dekodern som jag fick med i paketet.
Den är segare än sirap, den hänger sig på tok för ofta och det går inte att göra egna kanallistor.
Jag vill ha en ny och det fort!

Kan någon vara snäll och tipsa mig om en dekoder som har följande funktioner:
SNABB
Har hårddisk
dubbla tuners som funkar med ETT kort (se en kanal spela in på en annan samtidigt)
Gärna klar för HDTV

Jag har letet men kan banne mig inte hitta nån som passar.

- Slice -

Kort fråga bara: Har du frågat Canal+ om det sk vara så segt och i så fall varför?

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-05 16:20

DreamBox 7020 är en fantastisk box med tre kortläsare och en prylgalnings dröm. Den är linuxbaserad och fullt konfigurerbar och programmerbar. Den kan även streama tv över nätverket så du kan se på tv på din dator.

Dessutom har den stöd för card sharing så att du slipper ha extra-kort till alla dina mottagare. Detta är dock i strid med de flesta operatörers regler.

http://www.dreambox-sweden.com/

Niklas>>
Nja… frågat och frågat.
Jag måste tyvärr konstatera att det är själva boxen som är seeeg.

Men å andra sidan så är det ju så att köper man ett paket med parabol och dekoder för inga pengar (nästan) så får man nog räkna med en viss sparsamhet på kvaliteten hos just boxen.
"You get what you give"

- Slice -

rhesus>>

-"…i strid med de flesta operatörers regler" ???

Funkar det, är mer min fråga i så fall?

Jag betalar hiskeliga summor för att få in mer än ettan, tvåan och fyran och tänker inte känna mig skyldig på minsta sätt om jag (som bara har EN TV i huset) vill kunna se en kanal och spela in på en annan samtidigt.

Jag vill mest veta om det funkar.
Och är det stabilt?
Jag fick ut en P990i från jobbet och den kör ju med symbian (motsvarar liksom en dekoder som kör linux) och den funkar INTE som en mobil ska funka.

Funkar en Dreambox som en dekoder ska funka?
Det låter ju onekligen som en riktigt trevlig produkt.

Streama TV över nätverket, vad behövs då i macen?
Funkar det ens?

Dte här är så spännande! Kul att någon ville svara!

- Slice -

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-05 17:33
Ursprungligen av - Slice -:

rhesus>>

-"…i strid med de flesta operatörers regler" ???

Funkar det, är mer min fråga i så fall?

Jag betalar hiskeliga summor för att få in mer än ettan, tvåan och fyran och tänker inte känna mig skyldig på minsta sätt om jag (som bara har EN TV i huset) vill kunna se en kanal och spela in på en annan samtidigt.

Jag vill mest veta om det funkar.
Och är det stabilt?
Jag fick ut en P990i från jobbet och den kör ju med symbian (motsvarar liksom en dekoder som kör linux) och den funkar INTE som en mobil ska funka.

Funkar en Dreambox som en dekoder ska funka?
Det låter ju onekligen som en riktigt trevlig produkt.

Streama TV över nätverket, vad behövs då i macen?
Funkar det ens?

Dte här är så spännande! Kul att någon ville svara!

Det funkar klockrent. Den initala konfigurationen av grejerna är lite komplicerad men det finns bra guider på nätet. När allt är klart så rullar det bara på. Min dreambox har aldrig hängt sig eller fått hicka under de drygt tre månader jag haft den.

Dreamboxen är en riktigt trevlig dekoder, den är snabb och bra och har fina och lättförståeliga menyer som man dessutom kan byta skin på. Kanalbyten går snabbt.

För att streama TV till macen behöver du egentligen bara VLC, men man kan köpa till sharewareprogrammet XLivegrabber för €10 så underlättas kanalbyten mm.

Boxen har även ett webbinterface där du bland annat kan konfigurera timers, se programtablåer, byta kanal och ta screenshots. Jag la upp en skärmdump på hur det ser ut om du vill kolla. http://maffe.festiz.com/possum/dream/dreamshot.png

Angående card sharing så är det inte olagligt men jag tror inte att Canal Digital blir glada när folk gör på det sättet.

Avslutningsvis, DreamBoxen är riktigt bra men se till att läsa på lite innan du köper en så att du är på det klara med hur det fungerar. Det krävs lite av en nörd för att konfigurera den men när den väl är klar är den så enkel att mormor klarar av den

1
Bevaka tråden