Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto klarar inte att visa bilderna

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett litet problem som kanske någon kan hjälpa mig att reda ut.
Har en digitalkamera av modell billigare, Agfa ePhoto CL30. Den finns det ingen programvara för OS X (är inte heller kompatibel med iPhoto) till så jag köpte en Sandisk compactflash minneskortsläsare och stoppar i kortet där när jag ska föra över bilderna till datorn.
Till problemet då... När jag försöker dra in bilderna som jag kopierat från kortet så säger iPhoto på alla bilderna att det är oläsliga filer eller bilderna innehåller ingen information.
Jag kan utan problem öppna bilderna i t.ex preview eller photoshop och titta på dem.
Det verkar ju vara relaterat till iPhoto på nåt sätt att den inte kan läsa bildformatet som kommer direkt från kameran. Tar jag först in bilderna i Photoshop och sparar om dem så går det sen att ta in dem i iPhoto men då förlorar man liksom lite vitsen med att överhuvudtaget ha iPhoto. Jag vill kunna göra ett webalbum snabbt bara genom att dra bilderna direkt till iPhoto.
Någon idé om vad man kan göra åt det?

Jag vet inte varför du har problem men testa detta program som påstår sig fixa liknande problem:

PhotoFixer 1.0

Det programet löste mitt problem! tackar!

1
Bevaka tråden