Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikfel i iTunes (i samband m hög belastning)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter å lyssnar på lite skön musik i iTunes medan jag samtidigt jobbar i Aperture. Helt plötsligt får iTunes spel, (ursäkta vitsen). Grafiken i rubrikerna Spår, bithastighet och kommentar flippar ur. Hur kommer detta sig?

Är det belastningen i Aperture som gör att iTunes flippar ur? Kan det vara minnet till grafikkortet som plötsligt tar slut? Om jag startar om iTunes försvinner problemet men det ska ju inte behövas.

Har sökt i forumet men inte funnit någon med liknande bekymmer.

EDIT: Andra processorintensiva bildprogram som C1 Pro och Lightroom åstadkommer samma fenomen, så problemet kan ej enbart härledas till Aperture.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-08 19:18

Ordningställde en ny iMac 24"/1GB förra veckan. Hämtade över användarkonton inklusive iTunesdata via FireWire från gamla datorn, med Apples överförings-wizard. Därefter samma hopklappade rubriker som du har. Jag har dock inget svar på orsaken till fenomenet, ännu. Jag körde absolut inget processorintensivt, och maskinen har ju grymma prestanda. Min gissning är att det är en typsnittskonflikt

Ojojoj, maskinen är nyinstallerad (10.4.8). Endast lagt in Office 2004, kanske det som spökar? Tack för input, Pär!

EDIT: Gjorde precis en typsnittskontroll i Typsnittsbok.app men inget fel upptäcktes.

Har precis samma problem, itunes får fel på grafiken/typsnitt men det händer även utan någon hög aktivetet alls på datorn.

Jag avskyr spökfel! Tack för att det finns fler än jag med det här bekymret..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-16 21:15

På min nyköpta macbook händer samma sak till och från.
Ytterligare en sak som har drabbat mig med itunes 7.0.1 är att alla playlists även den som heter musik under bibliotek försvann häromdagen. Tycker också att itunes är otroligt instabilt med min nano, som är uppdaterad til v 1.2.
Är det här början på en otäck trend att apples program ska börja bugga?

1
Bevaka tråden