Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnitt som bara finns!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-10-08 22:51

Är det någon som kanske kan hjälpa mig med detta.
Jag kör Suitcase Fusion och har bett programmet att ta hand om alla typsnitt samt radera originalmapparna när programmet hämtat dem. Även fast inga typsnitt är aktiverade så finns det likväl en hel drös att välja mellan (Indesign mfl). Tror att det har något med MF Office paketet att göra men jag kan inte hitta vart dessa typsnitt ligger. Är det så att Office gömmer egna typsnitt på något sätt?
Tack!

os x lägger typsnitt både i bibliotek/fonts samt under användare/bibliotek/fonts

• Medlem
  • 2006-11-23 23:41

Även Adobe lägger typsnitt på olika håll. Kolla i HD/Bibliotek/Application Support/Adobe/Fonts och i Program/Adobe [app]/Fonts.
Men släng ingen mapp som heter Reqrd eller dess innehåll.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 18:44

fonter here and there....

Som tidigare nämndes kan typsnitt finnas både här och där....
1) Bibiotek/applications support/Adobe/ Fonts
2 Bibliotek/Fonts
3) Direkt in i program-mappen finns det i alla fall i Indesign Cs2, en mapp som heter Fonts även i andra program i CS2 paketet
4) Användare/Bibliotek/Fonts tror jag...
5) Ibland även i mappen delad som delas mellan olika inlogg t ex
5) Kolla även av typsnittsboken att den inte har några fonter öppna på nåt eget ställe du inte tänkte på sedan tidigare
6) via nätverket kan det finnas eventuellt mappar med fonter också
7) Classic/system/fonts
Checka av dessa ställen eller sök igenom disken också och samla på ett ställe igen om du hittar de som är öppna...
Mike

Här kommer en liten lathund...

1
Bevaka tråden