Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra sökvägar = inga problem för iTunes??

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har man alltid kunnat ändra namn på sina mappar där man har sin musik utan att iTunes blir förvirrat? Vad jag än ändrar i form av mappnamn eller låttitel så hittar alltid iTunes rätt ändå. Helt otroligt! Men det kanske är mac os x i sig som fixar det, eftersom man inte kan göra samma sak i Windows. Utomordentligt bra i alla fall, eftersom jag skulle börja göra om lite förkortningar till hela ord, nu när jag har en ny iPod som kan visa jääättelånga albumtitlar...

Kan någon förklara hur detta funkar? Är det Mac OS X som inte bygger så mycket på själva sökvägen utan mer någon sorts identitet för varje mapp och filnamn?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-09 12:55

ID3 taggen kanske...?

Ursprungligen av Tegnhammar:

Kan någon förklara hur detta funkar? Är det Mac OS X som inte bygger så mycket på själva sökvägen utan mer någon sorts identitet för varje mapp och filnamn?

Ja, förklaringen är att varje fil har ett unikt ID som inte är beroende av sökvägen/filnamnet (...har jag hört, hittar ingen källa).

1
Bevaka tråden