Tidigare på GSM-tiden, så ville jag också hitta en lösning på problemet, men de dual-simkortshållare som fanns då var konstruerade på det sätt att varje gång man stängde av telefonen så switchade den till nästa SIM kort vid kommande uppstart, alltså endast en igång i taget.
Det som stör mig med mobilbranschen är att man genom statliga PTS´s försorg har gjort det till världens "smartaste"/fulaste affärsidé. Det låter så seriöst att man får behålla sitt telefonnummer, oavsett operatör med förlängningen att man inte har en aning om hur mycket det kostar varje gång man pratar med någon man inte känner så pass bra att man kan fråga vilken operatör han/hon använder sig av. Som ni alla vet så skiljer sig priserna markant om man talar med någon som inte har samma operatör. Det är så man undrar om inte PTS får provision på varje samtal, då dessa inte är intresserade av att tvinga fram en teknik som gör att man i displayen kan se vilken operatör den man ringer till har.
Det som stör mig allra mest är att ingen verkar ifrågasätta detta!!!!Tänk Er att gå in på ICA och handla och varje vara kostar mellan 10 och 40:-. Du kan inte kontrollera vad det kostar utan får helt enkelt vänta tills du kommer fram till kassan och skall betala, då kommer överraskningen! Undrar hur många som skulle acceptera det?....
(Ursäkta att det hamnade lite utanför ämnet, men jag var liksom tvungen...)
Dock är jag fortfarande nyfiken om tekniken gått framåt så pass att man kan ha igång två SIM på samma telefon!