Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport-hårdvaran trasslar och dör.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-10 16:48

Hej! Om någon haft det här problemet och löst det, så bara måste ni genast skriva hur ni gjorde. Airporten i min MacBook beter sig väldigt konstigt. När jag startar datorn så fungerar det (den?) felfritt, i ungefär 2-3 minuter. Efter det så släpper den anslutningen och kan inte hitta något av de ungefär 10 trådlösa nätverk den annars hittar. Den går efter detta inte att få liv i igen. Jag har testat att stänga av och på Airporten och det gör ingen skillnad. Startar jag däremot om datorn så fungerar den ett par minuter igen. Väldigt slumpvist beteende.
Jag ringde Apple och frågade, och de hade inte direkt någon större koll utan tyckte att jag skulle lämna in den på deras bekostnad. Saken är den att jag är helt övertygad om att det går att lösa på något smidigare sätt än att lämna i den i 1-4 veckor (7-9 veckor på svenska). Jag ska skriva ett examensarbete också, så det är inte världens smidigaste tidpunkt just nu.
Någon som sitter inne på några mad mac skills? (Jag har redan testat att resetta p-ramen ;P ) Jag är väldigt tacksam för all hjälp!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-10 20:38

Konsolen skriver ut:
ath_chan_set: unable to reset channel (ett nummer) (ett Mhz)

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-10-10 21:19
1
Bevaka tråden