Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PSP + Airport = problem?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-10 22:46

Hejsan.

Jag har en PSP som jag inte lyckas koppla upp mig mot internet med via min iMac G5s inbyggda Airportkort.

Stänger jag av WEP så fungerar det utmärkt, men jag vill ju inte köra med ett helt öppet nätverk som vem som helst kan komma åt.

Någon av er som har en PSP och som har lyckats med detta?

Mvh Peter

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-10-10 22:54

Jag har för mig att jag det var någon släkting här som hade en sådan där grej. Vi fick den att funka med bibehållen säkerhet genom att ange dess MAC adress i någon airport-inställning någonstans. Jag kör via APE.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-10-10 23:05

I airportens administratörsvektyg finns det en flik som heter behörighetsstyrning, jag har för mig att det var där vi la till adressen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-10 23:13

Hmm.
Jag vet inte var jag kan knappa in denna MAC-adress. :/
Vet du om din släkting hade en extern Airport eller använde en inbyggd?

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-11 23:59

Administatörsverktyget för Airport verkar inte fungera för ett internt Airportkort.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-10-14 01:23

Nej, men jag har en APE = Airport Express

Det är jag som har Macen.

Och "den där grejen" är PSP

Det är nog så att du måste ha en basstation eller en APE eller någon annan trådlös grej (t.ex. d-link, netgear) som du kopplar till internetmodemet för att du ska kunna upprätta ett airportnätverk.

• Oregistrerad
  • 2006-10-14 12:00

PSPn kan bara ansluta till internet via en access point, och inte via AdHoc. Vissa trådlösa nätverkskort kan lura andra enheter att tro att det är en AP, men jag tror inte airport klarar det.

1
Bevaka tråden