Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal ikon i Dock?!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-10 23:44

Tjena!

Har ett problem som jag inte lyckas lösa. Det är så att jag har byt ikon på iCal men iCal uppdaterar ju datumen på ikonen och byter tillbax till den gamla ikonen. Hur löser jag detta?

//MacWibe

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-10-10 23:52

Högerklicka på iCal.app, välj Show Package Contents, gå till Contents/Resources. Där finns en ikon med en tom kalender, App-empty.icns. Jag har inte testat, men jag gissar att det blir bättre om du byter ut den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-10 23:58

Verkar inte lösa problemet! Tyvärr!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-11 09:56
Ursprungligen av MacWibe:

...men iCal uppdaterar ju datumen på ikonen och byter tillbax till den gamla ikonen.

Visar inte er ikon den 17 hela tiden?? Har funderat över varför den inte uppdateras med dagens datum..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-11 11:21

uppdatering...

Vad gäller ikonen har jag läst på andra forum att den återgår till 17:e bara för att det var ett datum då iCal släpptes eller att Jobs dotter fyller år eller liknande. Prova att sök runt på google för det verkar finnas program som kan ordna ditt problem.

Vad gäller mitt problem vill jag att samma ikon ska visas hela tiden och inte att datumet uppdateras när jag öppnar app. Det verkar lurigt. Har fått den att återgå till den ikon jag vill efter att jag stängt programmet. men under tiden som iCal är öppet så visas en uppdaterad datum ikon...

ha det fint...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-11 18:18

Du får nog glatt programmera om iCal i en Hex-editor. Det FINNS ju en möjlighet att det ligger en template-bild som används för att generar fram den dynamiska bilden, men jag skulle inte sätta några pengar på det.

1
Bevaka tråden