Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken är Sveriges bästa repro?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-11 12:30

Sitter med en bökig cmyk-konvertering och leter därför efter bästa leverantör för sådant. Någon här som vet vart man ska vända sig med jobb som kräver absolut toppresultat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-11 13:00

Alfaprint. Sundbyberg, Stockholm.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-10-11 13:05

Vad innebär "bökig"?

  • Medlem
  • 2006-10-11 13:08

Albinsson & Sjöberg Media Tech i Karlskrona är ena hejare på detta. (Dotterbolag till motortidningsförlaget Albinsson & Sjöberg). Gör all repro till förlagets 17 tidningar, bl.a. Bilsport, Allt om MC, Nostalgia, Trailer. Kontakta thomas[punkt]andersson[snabela]fabas[punkt]se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-11 13:41

Alfa i sumpan är bra på svåra grejer om typ baltazar tar på sig att göra det - annars har jag hört bra grejer om linjepunkt i falun

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-11 13:50

Tack för inputten! Provar att ringa lite på förslagen.

Tesa, jag har en bild som är kalas i rgb-läget, men svår att få till snyggt i cmyken.

Oavset skicklighet hos operatören så finns det ju färger i RGB-rymden som inte går att återge i CMYK. Vilken cmyk-profil som bör användas är ju också avhängigt var bilden ska tryckas.

När du testar själv kan du prova att växla mellan relativ och perceptuell återgivning. För minst 90% av alla bilder är relativ att föredra (i mitt tycke, är väl bäst att tillägga) men en del kluriga nyanser kan komma fram bättre med perceptuell.

Och har du ingen aning om vilken CMYK-profil som ska användas för att passa det tänkta tryckeriet, antar jag att du får chansa på Euroscale Coated.

Kan du inte vända dig till de som skall trycka bilden?
De borde ju ha bäst förutsättningar för att testa tills det blir bra i tryck.

1
Bevaka tråden