Argh.... Felet var mitt, bara mitt och ingen annans:
Snubben hade tidigare sin .biz-adress, men har sedan en tid skrotat den domänen och har nu em .com-domän. Men i Entourages adressbok har jag fortfarande kvar den gamla biz-adressen. Inte com-adressen.
Så fast han mailade från com-adressen, och jag bara klickade på "reply", så tyckte Enourage att han minsann skulle ha den "rätta" adressen istället, dvs den som fanns i Entourages adressbok och ändrade automatiskt. Eftersom man inte alltid ser själva adressen, utan bara namnet på personen i adressfältet, så reagerade jag inte alls på att det kunde vara nåt vajsing där.
Inte förrän supporten i Indien bad att få kolla på mailheadern så började jag själv titta lite närmare och upptäckte "felet". Duh!
Nu är i alla fall den gamla biz-adressen borttagen ur adressboken, mailet är ivägskickat utan problem med den rätta com-adressen, och Sverige kvitterade direkt på Islands ledningsmål.
I stort sett är allt alltså OK.
Tack för hjälpen i alla fall.