Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail från "Nordea"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick ett mail från "Nordea" idag, där dom bad mig logga in med mina uppgifter för att aktivera "Det nya kontosäkerhetssytemet"

Detta mail var rätt bra skrivet, inte mycket stavfel, och bara några ordvändningar. "Nordea" säger bland annat såhär:

"God dag, bäste kund!

För Nordea har sommar 2006 blivit en av de mest fulla med illegala operationer. Det blir allt oftare att den konfidentiella informationen om våra kunder intresserar svindlare. Det är rätt många som vänder sig till oss för att vi skyddar deras konto mot förlust av pengar. På grund av det förklarar Nordea nästa månad för månaden av fraudkamp."

Fraudkamp, ha ha hahaha!

Tyvärr är det väl en och annan som går på detta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-11 22:44

Det nådde mig i slutet av sommaren det där mailet, så lustigt att se att det fortfarande cirkulerar därute. Skapade en tråd om det nånstans har jag för mig...

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-10-11 22:45

Känns inte som man använder ''rätt många'' eller ''nästa månad för månadrn av'' i ett sådant brev =).

När jag skulle sälja en laptop på blocket för ett tag sedan mailade en snubbe från england och ville att vi skulle använda en speciell betalningshemsida som jag upptäckte att han tillverkat och laggt ut själv!

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-11 23:18
Ursprungligen av yuehan:

När jag skulle sälja en laptop på blocket för ett tag sedan mailade en snubbe från england och ville att vi skulle använda en speciell betalningshemsida som jag upptäckte att han tillverkat och laggt ut själv!

Det där är en klassiker. Du har väl läst historien om The p-p-p-powerbook?

De´ e´ tätt mellan försöken nu...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-11 22:56

Märkligt att en del går på sånt. Bankerna kommunicerar ALDRIG med användarna via epost.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-12 17:22

Ett Nordea-mail igår och två idag. Jisses!

1
Bevaka tråden