Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime 7.1.3 har Flash avstängt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick ett mail från Zinio. Jag har nog testat en mjukvara från det företaget tidigare. Vet inte om det här spelar så stor roll i mitt dagliga liv men någon kanske upplever problem så därför lägger jag upp informationen här. Någon som har en teori om varför Apple gjort så här?

Kanske provat på US MacWorld? MW använder Zinio som läsare för deras e-tidningar.
Att den är avstängd beror på att Den flash som finns i QT är äldre än den som används av Safari och komer från Adobe.
"The version of Flash that ships in QuickTime is older than the version available from Adobe and used in Safari, therefore, while we still ship Flash with QuickTime, it is turned off by default."
Artikel-ID: 304341 hos apple

Detta gör även att extramaterial i Flash från iTunes Store inte längre funkar rakt av. Där får man inte ens en hint om vad som är fel utan får testa/söka sig till lösningen. Inte speciellt användarvänligt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-12 13:11
Ursprungligen av Christofer:

Detta gör även att extramaterial i Flash från iTunes Store inte längre funkar rakt av. Där får man inte ens en hint om vad som är fel utan får testa/söka sig till lösningen. Inte speciellt användarvänligt.

Jasså? För Apple bäddar ju ofta in Flash i QT filer; fungerar inte dom nu lägnre alltså (så vida man inte aktiverar det?) Låter ju jävligt skumt/dåligt.

Ursprungligen av desh:

Jasså? För Apple bäddar ju ofta in Flash i QT filer; fungerar inte dom nu lägnre alltså (så vida man inte aktiverar det?) Låter ju jävligt skumt/dåligt.

Vet inte hur det är generellt, men just denna fil öppnades som ett fönster utan innehåll med endast fönsterlist och kontroller. Trodde först något var fel på själva nerladdningen, men efter en sökning på Apples supportsidor så hittade jag samma lösning som ovan. Tycker det är konstigt ingen varning dyker upp, för fler lär garanterat få samma problem.

• Medlem
  • Östersund
  • 2006-10-12 21:19

Någon som fattar varför Flash-valet i Quicktime inställningarna under fliken Advanced försvann när jag installerade Flash 8 Pro? Valet fanns där innan. Skumt.

Förmodligen så krockade de två installationerna på ett sånt sätt att exempelvis en säkerhetslösning som Adobe gjort i Flash fungerade fint i exempelvis Safari, men att någon illsinad begåvad webbsnickrare skulle kunna gå förbi säkerhetslösningen genom att låta QuickTime hantera swf-filen istället för Flash. Det enda alternativet för Apple blev att stänga av Flash i Quicktime.

Eller så kan det ju förstås handla om royalties.

1
Bevaka tråden