Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill flytta allt till annan HDD!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-12 12:56

Tänkte jag skulle se om jag *en gång för alla* kunde lösa det här AirPort problemet som så många har med sin iMac.

Hur flyttar jag över allt till en extern Firewire-hårddisk som jag sen kan koppla mot datorn när jag installerar om allting på nytt, så jag slipper lägga in program, dokument osv. Det får gärna ordna sig själv (funktionen finns ju menar jag)

Enklast möjliga sätt...

/Fredrik

Starta från installations-CD:n och öppna Skivverktyg. Använd funktionen Återställ, och ange den interna hårddisken som källa och den externa disken som mål.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-12 14:30

Får man med allt om man använder "Super Duper"-programmet. ??
(Från Mac HD till extern disk.) och sedan ex-vis tvärtom.
Är då allt som vanligt?

PS. Som en backup av Systemdisken.

• Medlem
  • 2006-10-12 15:15

Så här ligger det till:

Min dator har börjat krångla med nätverk och lite andra grejor, så jag tänkte testa att ominstallera OS X så själva operativet är fräscht. Sen vill jag att mina program ska vara kvar, likaså allt i hemmappen. Alltså - Nytt och fräsch, men behålla program och hemmapp.

Är detta rätt då, för jag vill inte återskapa alla gamla systemfiler och sånt...

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Tänkte jag skulle se om jag *en gång för alla* kunde lösa det här AirPort problemet som så många har med sin iMac.

Hehe, jag måste säga att det var länge sen jag såg någon som är så engegerad i sin jakt på stabilitet – men med all rätt, Nifo. Man kan ju inte bli annat än desperat! Hoppas emellertid det ordnar sig för dig.

OT: Själv väntar jag på nästa uppdatering. AirPort försvinner fortfarande efter vila men jag tvingar det att starta upp på nytt med en ut-/inloggning. Det funkar skapligt, bara irriterande att dra igång alla program på nytt efter inloggningen.

• Medlem
  • 2006-10-12 16:29

Samma sak här, det går att leva med men samtidigt vore det ju trevligt om man slapp problemen. Hörde jag någon viska "...han är manisk..." *skratt* Kul att posta lite, bra om man får hjälpt någon och lyckas få hjälp själv *L*

/Fredrik

1
Bevaka tråden