Jag känner lika dant.
Inte för att jag är plusmedlem(än!?!), men dock medlem.
Det känns som en del av de som ska möta feedbacken här i forumet tar det som personlig kritik, inte feedback. Istället för att svara klipper dom av folk och stänger trådar till höger och vänster, ofta efter att själva har fått sista ordet.
Visst vi kanske inte är "kunder" i ordets rätta bemärkelse, men lik förbannat är vi medlemmar i det här forumet, den här organisationen. Att se 99mac som någonting annat än en organisation är nog rätt dumt*. Vi utgör 99mac, vi är organisationen, det är våra sidträffar som får företag att vilja annonsera på siten.
Organisatoriskt sett är det ett pyramidbygge där basen på toppen är rätt mycket smalare än taket på botten. Ett gäng moderatorer admiinistratörer och ett par cowboy's utgör styrelesen. Fine, det får vi ta, eftersom att vi frivilligt har anslutit oss till den här öppna organisationen som vi är fria att lämna närhelst vi vill.
Problemen börjar när folk i den lilla pyramiden ser sig själva som "för mer" än vanliga medlemmar och tar feedback i feedbackforumet som kritik, och dessutom personligt. Det är ju så fruktansvärt oproffsigt.
Jag har inga problem med ett hårt toppstyrt forum, men då måste man väl ha rätt att få svar på frågor angående olika förfaranden i administrationen, samt vilka regeler och bedömningar som kommer att tillämpas?? Samt själv klart om dom gäller alla??
Risken att jag är påväg off topic känns i ryggraden, men dessa är i alla fall anledningar till att jag inte har lust att engagera mig mer i 99mac och skaffa ett pluskonto, vilket jag innan vissa saker hände faktiskt var på väg att göra.
/Martin
*jag förtydligar för att slippa missförstånd och/eller tykna kommentarer; man kan se 99mac som en organisation, vilket gör det till en organisation.