Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa mailprogram?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 19:36

Nu har Thunderbird gjort sitt, använde det för jag trodde i min enfald att det skulle bli slut på spam och annat skit. Men icke..
Vilket program är bäst?
Tänkte testa programmet "Mail" som ligger i OSX nu. Är det bra?
Vad finns det annars? Vill ha det bästa, gratis.

/Herde

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-14 19:46

mail - gratis
entourage - learning edition inkl officepaketet 1500

Jag tycker att Mail är ett väldigt bra program, inget onödigt tjafs, stilrent och fint.

För mig är det inte heller mailprogrammet som ska sköta skräpmailen utan det görs på servernivå. Så den biten är inte så viktig, nån annan kankse har erfarenheter av Mail's spam-skydd.

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-14 22:23

Mails spam-skydd

Tar e x a k t 82% av all spam (har räknat under en månad). Under den tiden felklassificerade Mail 0,03% av riktig e-post som spam.

Vilket faktiskt är rätt bra för ett kostnadsfritt program!

• Oregistrerad
  • 2006-10-14 22:51

Mail är det klart bästa programmet någonsin...

• Oregistrerad
  • 2006-10-15 19:00

Genialt, kör på det tillsvidare.
Ställde även in på b-one där jag har min mail att de ska rensa lite bättre, har dock redan sen igår fått 4 nya spam.
Hatar verkligen spam! =@

• Medlem
  • Höganäs
  • 2006-10-15 22:00

Gmail och/eller Mail app.

jag lessnade på allt spam jag får genom b-one, ändrad mailen till att skicka vidare till min gmail, sen har jag nästan inga spam alls. får in kanske 2 spam i veckan som kommer igenom när det är mkt....

• Oregistrerad
  • 2006-10-16 23:08

hmm kanske värt att testa, nu när du säger det, har faktiskt i princip aldrig fått spam via min gmail..

thunderbird är rätt bra på att rensa spam, men det tar en jäkla tid att få den att förstå. spamutskicken ändrar ju även karaktär, så det blir nya inlärningskostnader stup i ett också. men som sagt, gmail är klockrent vad gäller antispam.

Pine eller gnumail. Spam blir ett mindre problem då jag kan filtrera dom till /dev/null/ baserat på mailheadern.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-17 11:14

Eudora kör jag. Gammalt som gatan men jag vill bara ha text. Skiter i HTML.
Eudora rensar bort skräpepost oerhört bra för mig. Jag får väl ett fyrtiotal ebrev om dagen och inget skräp.

1
Bevaka tråden