Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur avinstallerar man program? (FTPortal)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Försöker utan lyckat resultat bli av med ett program som heter FTPortal.
http://www.limit-point.com/FTPortal/FTPortal.html

Är ny mac-användare så är van vid den traditionella "avinstallera"-ikonen i programmappen.

Har tagit bort samtliga filer som hör till programmet utom ett fåtal som osx säger används för tillfället.

Anledningen till min frustration är att sharewaretiden gått ut och att det ligger med snabblänkar för kommandon i programmet i min högeklickmeny. Vill inte ha nått spår av detta programmet på min dator mer

Hur blir jag av med detta på lättast möjliga vis!

Tack på förhand

Linus Lerge

Använd sökfunktionen och sök efter programmets namn. Då bör du hitta en del extra filer som du kan ta bort. De finns oftast i biblioteksmapparna (Library).

Använde spotlight å fick fram filerna som har med programmet att göra.. kan dock inte ta bort dem då de används av någon process på något sätt. Vill bli av med ftportal-valen i min högerklicksmeny. Kan man inte ta bort dem manuellt på något sätt?

mvh

Starta verktygsprogrammet Aktivitetskontroll, sök på processerna och avsluta eller tvångsavsluta dem och försök igen. Du kan även kontrollera så att de inte ligger i Systeminställningar > Konton > Startobjekt.

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-16 12:57

Verkar som ett riktigt jobbigt program, så svårt ska det ju inte vara att ta bort ett program.
Ev så kan man ju slänga programmet i papperskorgen men inte tömma den för att den använder visa filer. Då brukar det räcka med en omstart så kan man tömma den.

Vet inte om AppZapper kan hjälpa till att avinstallera programmet korrekt?

1
Bevaka tråden