Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FCP 3 i X krånglar !

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Jag undrar om det är fler än jag som har problem med FCP 3 i X ?

Jag kan banne mig inte logga klippen.
Det spelar ingen roll om jag försöker batcha ett helt gäng klipp eller om jag försöker att ta ett i taget.
Det går inte ens att ta in klipp genom att köra "now".

Allt detta funkar i 9.2.2

Jag har en dual 800 G4 och Sony DSR-11 bandare som jag styr via FireWire.

Ett annat problem som dyker upp ibland (ganska ofta) är att ljudet försvinner i FCP.

Systemljud funkar men FCP är tyst trots att jag ser ljudpelaren gå i topp.

Anyone?

- Slice -

Hur mycket minne har du, har di 1gig eller mer behöver du uppgradera FCP till 3.01, ang loggnigen så kolla att du har kontakt med bandaren genom att se om styrningen funkar, kolla också att den står inställt rätt i audio/video settings, för ljud problemet får du berätta hur du har det kopplat, t ex sitter högtalarna inkopplade i dv bandaren ?

/Johanw

Hej Johan!

Jag har bara 512Mb RAM (än så länge).
Styrningen funkar.
Ljudet fixade du åt mig i det andra forumet!
Jag har fortfarande min högtalare kopplade till datorn eftersom jag bara har ett par bra och jobbar fortfarande till 75% med annat än FCP.
Men när jag kommer igång så ändrar jag det.

Jag har en liten tanke att det kanske kan bero på att jag har flera olika tagningar på just detta bandet. Dvs, jag har fler än en 00.00.00
Men rent teoretiskt så borde det bara spela roll om ett klipp i min batch går över till en annan startpunkt (typ).
Jag får labba lite mer.

Tack för nu!

- Slice -

Ett inlägg om ljudet, ljudet går via FW när du arbetar med en DV enhet inkopplad.. ha därför högtalare o dyl kopplad till den istället för direkt till datorn. (det går att ordna till så man får ljudet lite här o där men ändå)

• Oregistrerad
  • 2002-03-21 22:07

fler än en 00.00.00? du kan inte batcha över tidkods brott. Och du kan få problem om du lyckas köra capture now också. Skall du logga och batcha
får du rull fram till 00000 och sätta din 1:a In punkt minst 5 sekunder in från 00000 tidkoden. Sen får du logga och batcha inom den sammanhängande tidkoden, med 5 sek margial till första och sista tidkoden/rutan i det sammanhängande sekvensen.

sen får du rulla fram och göra likadant vid nästa 000000.

hoppas det hjälpte:-)

(capture now= starta bandare först , sen trycka capture now)

1
Bevaka tråden