Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacWorldExpo Frisco

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att åka till San Fransisco för MWExpo i januari. Men att flyga reguljärt kostar en del...
Är det nån som känner till nån svensk "arrangör" som fixar billiga biljetter, bra hotell, Keynotebiljett osv.? Vad gör svenska Apple t.ex.? Kanske dom "bjuder in" AppleÅF för nån slags gemensam resa, där alla betalar sitt?

Jag har inte sett till något om det ännu, men det kommer kanske...

[ 17-09-2001: Meddelandet ändrat av: mannen ]

Det borde komma ngn paket resa som man kan köpa från Apple.
Men det behöver nog inte bli speciellt mycket billigare. Det är ju framför allt för enkelhetens skull som man skulle vilja att Apple arrangerar något.

Vad jag vet har i alla fall inte svenska Apple anordnat något dylikt inför MacWorld expo, utan enbart i samband med speciella executive breefings som genomförs då och då med speciellt inbjudna.

Via expo siten finns länkar till bokning för såväl hotell som flyg (även om jag tror flyget är främst för inrikesgäster).

Jag tror att Apple väljer att inte sätta ihop ett paket just för att det rent logistiskt skulle innebära rätt mycket merjobb.

Däremot brukar Apple anordna en hel del roliga aktiviteter väl på plats för gästerna från såväl Sverige som övriga norden, t ex vip middagar, utflykter och även olika product briefings för nyckelpersoner hos ÅF och företag med stor Macintosh maskinpark - så man blir ändå väl omhändertagen när man väl är på plats.

Apple brukar sätta ihop paket för återförsäljare och partners... det är standard för MW Expos i USA. Jag tror det är lite för tidigt ännu bara.

[ 18-09-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

• Oregistrerad
  • 2001-09-19 00:34

Som sagt, det brukar komma varianter från Apple, men är du ute efter en hyfsat billig lösning är det absolut ett eget race du ska köra.
Du tjänar tusenlappar på det.

Fixa flygbiljetter själv, hyrbil ett måste om du vill ha lite frihet och ev se mer än just downtown SF och boendet fixar du på plats. Finns mängder av motell till ok priser.

Allra billigast är det om du åker ihop med nån annan som du kan dela kostander med.

1
Bevaka tråden