Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hiskligt dyrt med ljudböcker på itunes store

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Höll på att trilla av stolen ikväll fick ett infall att kanske köpa någon ljudbok, harry potter kändes som något trevligt att lyssna på när det är tradigt på jobbet...
men jösses! vad de var dyra 700:- för EN bok och hela klabbet 2800:- och då är det inte ens svenska översättningen utan man får i så fall lida sig igenom det på engelska, det blir ju mycket billigare att beställa alltihop på vanlig cd-bok och rippa själv, varför gör di på dette viset?? vill de inte ha kunder när de sätter värsta skräckpriset på grejorna?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-10-18 08:39

Ja du, det kan man verkligen fråga sig. Antagligen är det någon girig snubbe på något bokförlag som bestämt att det ska vara så. Dan Browns böcker som också är rätt populära kostar mellan 125 och 250 kronor stycket.

700 kronor för en bok är minst sagt lite väl saftigt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-18 08:45

Det är inte ovanligt att biblioteken har ljudböcker för utlåning, gratis. Inte lika smidigt men gratis .

• Oregistrerad
  • 2006-10-18 13:14

Ett tips om du vill köpa ljudböcker på nätet (färdigrippat och klart är alltid trevligt tycker jag) är att gå in på www.adlibris.se . De har kanske inte jättemånga böcker och inte heller Harry Potter, men andra ganska trevliga saker och det till ett överkomligt pris.

Själv funderade jag ett tag om jag skulle köpa Harry Potter via iTunes Store trots priset för att få den färdigrippad men när jag såg att de lästes av Stephen Fry istället för Jim Dale ångrade jag mig. Det är bara om man köper via USA (och säkert fler länder också) som man kan få den med Jim Dale. Och min personliga åsikt är att Jim Dale är en de bästa uppläsarna som finns, jag kan lyssna på vilken bok som helst bara det är han som läser. Så jag beställde dem på cd istället och rippade själv.

• Oregistrerad
  • 2006-10-20 15:32

Kan rekommendera http://www.audible.com/

Prisvärd prenumerations-modell.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2006-12-28 11:19

Finns böckerna på svenska där?

• Oregistrerad
  • 2006-12-28 11:33

Dessvärre är Audible endast på engelska.

God helg förresten!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-28 13:00

Den bästa lösningen är att dra på stan, låna ihop allt man vill ha, rippa, sätta dit en bild, lämna tillbaka crappet och njuta i evigheter. God Jul!

1
Bevaka tråden