Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 24" 1360x768

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kopplade in min mini-dvi till VGA-adapter på lunchen. Tanken var ju att jag skulle kunna välja 1360x768 som upplösning som jag gjort på min gamla PC. Men det enda som dyker upp är låga uppslösningar, konstiga upplösningar och väldigt höga upplösningar. Kan detta hjälpa mig?

http://www.pure-mac.com/sys.html#switchres

Men samtidigt verkar det vara andra som inte har det problemet som jag har utan rätt upplösning dyker upp ändån. TV:n detekteras endast som en VGA-skärm kanske ska tilläggas... någon som har någon idé?

En sidofråga till detta, hur gör ni som har iMac med iMac-skärmen när ni tittar på film på TV:n, lite störande att hela tiden ha iMac-skärmen lysanndes för fulla muggar.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-10-25 10:03

Ja datorn känner väl att det är en VGA skärm. Det du får göra är att koppla den digitalt då via en DVI eller HDMI kontakt. Då kan du få full upplösning med hjälp av programmet displayconfigX. beror ju iofs på vad du har för TV. Har själv en 37" LCD som jag har kopplat till min Imac via mini-DVI - DVI till HDMI ingången på TV:en. Sen fixade jag upplösningen med DisplayconfigX.

1
Bevaka tråden