Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inspelning under Skype-samtal

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-19 02:26

Jag sysslar med podcast-producerande och för att öka programmets möjligheter efter snart ett år i "etern" så skulle vi vilja kunna enklare få fler att delta. Jag har hört att andra podcasts använder Skype som kommunikationsverktyg när de talar med folk som inte befinner sig på inspelningsområdet.
Nu räcker det dock inte att aktivera t. ex. Skype utan jag vill veta hur man går till väga med att spela in en konversation man hör med någon över Skype, t. ex tre personer.
Hur fungerar det? Spelar Garageband (det är programmet jag nyttjar) in det som kommer ut ifrån högtalaren från Skype-talaren via min USB-mick? Eller går det direkt in i systemet på något vis? Skapas det inte rundgång om det är som första exemplet?

Har någon tips så vi kan börja exprimetera med att banda program med hjälp av Skype, så att både de som sitter på plats och de som talar från Skype sen hörs i programmet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-19 07:31

http://www.rogueamoeba.com/

Är en sida med mycket bra program - do har ett som heter Audio Hijack Pro, det kan du använda (tex) - finns en lite version med.

/Tangen

Senast redigerat 2007-05-26 13:26
  • Oregistrerad
  • 2006-10-19 10:10

På Skypes hemsida finns diverse program. Blandannat ett som heter Pamela. Det är ett hopkok av diverse funktioner för att förbättra användandet av Skype. En funktion är att spela in de samtal som görs. Kanske kan vara det du söker...
Jonny

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-19 11:03

Nu verkar det ju som Pamela kræver att man har Windows av något slag. Eller har jag fel? Jag hittar i alla fall inget OS X-relaterat Pamela-program. Vad jag kan se har inte gratisversionen chattinspelningasfunktionen instoppad. Jag betalar ogærna før något innan jag vet till 100% att det fungerar. Det behøver inte heller vara superkomplicerat, man børjar førsiktigt liksom.

Nu vet jag i alla fall att det krævs externa program/plug ins før att det skall gå att spela in på det viset. Fast frågan kvarstår hur den spelar in. Det som kommer ut ur høgtalarna borde ju rimligtvis snappas upp av Garageband/micken. Inte sant? Eller kan man inte snacka i Skype utan headsets? Eftersom vi ær två "fasta" personer i programmet som anvænder oss av en bordmikrofon så vore det ju bættre om vi kunde få responsen ur høgtalaren.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-19 11:08

Använd Hijack fungerar utan problem.

/Tangen

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-19 20:43

Så då använder jag enbart Hijack? Inget Garageband med andra ord? Det ersätter Garageband som inspelningsverktyg, har jag förstått det rätt? Det agerar inte enbart som ett slags plugin-program utan det är min nya inspelare?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-20 14:02

Du spelar in en massa olika grejer tex ljud från nätet, eller dina skype samtal., om du tex går in på en radiokanal på nätet -så kan du spela in det du lyssnar på.

/Tangen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-20 14:08

Så här ladda ner, lägg till en session som hter skype, lägg in skype som program i sessionmappen. dra igång skype prata, spela in, hör av dig om det inte löser sig.

/Tangen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-22 16:01

Många podcasts låter ju riktigt bra nuförtiden, en del lyckas med det genom att "konferensdeltagarna" spelar in sin respektive del, för att sedan skicka ljudfilen till "podcastaren" ("netcastaren"?), som mixar filerna, och synkar med "ett", "två", "tre", "klapp". Detta kräver ju dock viss kompetens hos deltagarna.

Vänligen, Ylan, som enbart har gott att säga om Auido Hijack Pro och Fission

1
Bevaka tråden