Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacWorld i Paris inställt! - nytt att vänta på Seybold?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple ställer in Apple Expo 2001
Apple meddelade idag att man ställer in Apple Expo 2001 som skulle ha ägt rum på Paris Expo i Porte de
Versailles, den 26-30 september 2001.

Mer information finns att ta del av på www.apple.com/hotnews inom kort.

[ 17-09-2001: Meddelandet ändrat av: mannen ]

[ 19-09-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Hos Apple kan man läsa grunden (kan man ju räkna ut själv) till varför evenaemanget är inställt.

Kanske lite cyniskt (ursäkta) men vad händer med OS X10.1? Ingen stor premiär?

Synd.

Ingen överraskning egentligen... men då satsar dom väl på Seybold istället antar jag. Vad gäller 10.1...

Arghhhh!!! Ett halvårs plannering ner i slasken.

Vad det gäller produktlansering så kommer ju Seybold fortfarande att gå av stapeln.

Gissar på att Phil Schiller kommer att ha en "hemlig" gäst under sitt inledningstal...

Satelliten blir nog inte nödvändig, Phil

Varför Seybold o inte Paris undrar jag?

Känner dom sig säkrare i USA än i Europa. Jag skulle vilja säga tvärtom..

Känns faktiskt som dom passar på återigen.. det har ju hänt förr, detta att dom ställer in mässor i Europa för att istället satsa på USA.

Apple ska vara oerhört glada att dom har en marknad överhuvudtaget i Europa så som dom agerar. Det verkar som om Europa är ett B-lag för dom o allt krut läggs i USA.

Visst visst ska man inte beskylla dom för o va dumma pga katastrofen men scenariot med inställda Europa evenemang har ju som sagt hänt förr...

Det finns ju en hel del utsatta mål i Europa också. Inte för att jag tror att de kommer att bli attackerade (i alla fall inte förrän Europa har visat sig aktivt stödja USA i kampen mot terrorismen, dvs med militära insatser).

EU-parlamentet, Nato-högkvarteret, Europeiska centralbanken osv. Listan kan göras hur lång som helst, så det är inte bara amerikanarna som borde oroa sig.

I helgen börjar t ex oktoberfesten här i München, med miljontals besökare från hela världen. För tyskarna är det naturligtvis ett utsatt mål och programmet har ändrats i år för att öka säkerheten. Amerikanarna är väl representerade här vilken kan dra uppmärksamheten till sig.

[ 18-09-2001: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Naturligtvis är Apple rädda att flyga iväg 200 av sina anställda. Skulle de bli kapade skulle Apple gå i graven..alla som skulle följa med är livsviktiga för Apple.

Tror då jag i alla fall.

Nu kanske Apple skulle kunna köra en privatflygning o inte följa med allmänheten om dom vill flyga så pass många..

O visst borde Europa oroa sig mer, speciellt i Sverige förvånas man över att alla tror det är USA som är målet för allt o att dom får skylla sig själva etc..

Men det hör inte hit..

Det är ändå lite mysko att dom kör Seybold rakt av.. varför inte samma tankeställning där?

Dom kan ta bussen till Seybold...

Såg att Apple donerar 1milj. dollar till dådets offer - så långt allt väl. Men när det nu visar sig att de tillsammans med andra företag skall ge produkter till familjerna (apple ger ibooks till alla familjer med barn) tycker jag att det börjar lukta illa....

Företagen ser detta som en chans att skapa goodwill...magstarkt...Är det för att trösta eller.....!? eller är det kanske bara jag som inte fattat det goda i det hela..

/Anders

Vad kommer det att släppas för roliga nyheter på Seybold tro. Ny PowerBook? De har ju försökt sälja av dem billigare. Uppgradering av iBooken? En ersättare för den gamla iMacen?
Eller kommer bara standarduppgraderingar av den befintliga maskinparken

Någon som har några kvalificerade tips?

Gissning: 10.1 släpps, demos av OS X program, upphottad Powerbook G4 och nya Servrar (dual 800 kanske främst).

Låter rimligt?

Ingelstam, många företag donerar både pengar och produkter. Många mindre företag kanske inte kan donera pengar utan ger bort sådant de inte lyckats sälja (tänker på andra än Apple, iBookarna säljer ju bra) och sådant de har massvis av på lager.

[ 18-09-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

OK Jon, det var väl bara så att jag tycker att det blev lite smaklöst på någe vis...

Skönt att se dig här igen förresten - ja, efter attacken menar jag.....

En trimmad Powerbook? CD-RW/DVD?

[ 18-09-2001: Meddelandet ändrat av: Anders Ingelstam ]

Denna tråd är lite off topic åt alla håll, men jag tänkte bara inflika att det är väldigt vanligt att företagen skänker sina produkter. Microsoft skulle ju skänka x antal miljoner dollar och lika mycket värt i progamvara, andra företag som sålde affärssystem som körs på distans erbjöd gratis användning för drabbade företag, osv... det är både marknadsföring och rätt naturligt att man skänker av det man har/gör.

/Adrian - som ju skulle ha köat för att få se keynoten, som hade planerat detta ett längre tag och så bara ställer dom in det *snyft*

[ 19-09-2001: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Kul att vara tillbaka, fortfarande något chockad och ledsen.

Ja, en trimmad Powerbook med CD-RW/DVD är nog att vänta, snabbare processorer upp till 600MHz och dylikt. OS 10.1 känns också som ett säkert kort.

Vad tror Ni andra att Apple släpper på Seybold? Powerbook G4 v2.0? Final Cut Pro 2 för OS X?
(ps. ändrade topicen för att passa in mer)

[ 19-09-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

10.1, diverse färdiga X program eller åtminstonde datum för släpp.

FCP för OS X kommer..

PB G4 hade jag ju hoppats på men tveksam nu.. snarare i okt/nov

Servrar ja, men det saknas fortfarande RIKTIGA servrar..

Citat:

Skapades ursprungligen av: Ingelstam:
Såg att Apple donerar 1milj. dollar till dådets offer - så långt allt väl. Men när det nu visar sig att de tillsammans med andra företag skall ge produkter till familjerna (apple ger ibooks till alla familjer med barn) tycker jag att det börjar lukta illa....

Företagen ser detta som en chans att skapa goodwill...magstarkt...Är det för att trösta eller.....!? eller är det kanske bara jag som inte fattat det goda i det hela..

/Anders

Självklart är det en tröst. Apple försöker inte ersätta en omkommen släkting med denna gest, det är naturligtvis omöjligt. Men om man tänker efter så kommer denna julen att bli rätt tuff för många familjer. Inte nog med att man kanske har förlorat en mor eller far, ett syskon eller så, man måste också överleva trots minskade inkomster.

Jag vill inte vara kall, men detta är ett faktum som många familjer i USA måste komma till rätta med. Och då kan faktiskt en gratis julklapp hjälpa till att glädja människor en hel del.

1
Bevaka tråden