Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes är långsamt på PC

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-20 08:03

Ok, jag ska först erkänna att jag inte använder mac så ni vet det, ska dock köpa så fort apple släpper CD2 till Macbook Pro, väntar som ett barn på julafton.

Hur som, vill bara fråga er alla om ni vet varför Itunes är så otroligt långsamt på PC under Windows XP. Att starta en podcast tar långt tid (upp till 2 sekunder jämför mot mediaplayer som startar på nolltid). När en podcast är "nästan" nedladdad så hänger sig typ Itunes i 30 sekunder innan podcasten visas som klar. Att öppna itunes tar jäääättelångt tid och om en msn kontakt skulle skicka mess under pågående videospelning så kan detta få som följ att videon hackar.

Min dator är inte jättebra men ok (1,6 Ghz Centrino, 512 mb ram, 128 mb grafik) och alla andra program fungerar grymt bra utom just itunes (o ja jag har d senaste).

Är inte bitter på nåt sätt men vill bara försäkra mig om att inte hela macvärlden är så här långsam innan jag köper. Tacksam för er hjälp!

iTunes var också riktigt slött på min PC. Du har ju inte världens starkaste dator, men jag kan lugnt säga att det kommer flytta på riktigt duktigt på en mac. Däremot tycker jag att känslan av at programmet är lite slött och stelt finns kvar på mac.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-20 09:12

Kan bara hålla med om att starta iTunes på en Pc är pinsamt långsamt, det tog 36 sek på min bärbara jobb pc Win XP p4 2.4Ghz, 512Mb ram, grafik Mobility Radeon 7500. Media spelaren tog 3sek att öppna, undrar vilket program de flesta Pc användare kommer använda?? Min Mac mini G4 öppnar itunes på 1-3sek.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-20 10:35

iTunes 7 är segt, gillade aldrig det... tog bort det och lade in 6 igen...

Ursprungligen av westerli:

Ok, jag ska först erkänna att jag inte använder mac så ni vet det, ska dock köpa så fort apple släpper CD2 till Macbook Pro, väntar som ett barn på julafton.

Hur som, vill bara fråga er alla om ni vet varför Itunes är så otroligt långsamt på PC under Windows XP. Att starta en podcast tar långt tid (upp till 2 sekunder jämför mot mediaplayer som startar på nolltid). När en podcast är "nästan" nedladdad så hänger sig typ Itunes i 30 sekunder innan podcasten visas som klar. Att öppna itunes tar jäääättelångt tid och om en msn kontakt skulle skicka mess under pågående videospelning så kan detta få som följ att videon hackar.

Min dator är inte jättebra men ok (1,6 Ghz Centrino, 512 mb ram, 128 mb grafik) och alla andra program fungerar grymt bra utom just itunes (o ja jag har d senaste).

Är inte bitter på nåt sätt men vill bara försäkra mig om att inte hela macvärlden är så här långsam innan jag köper. Tacksam för er hjälp!

Version 7 är bra mycket segare än tidigare versioner. Sen gillar jag inte att equalizerknappen nere till höger är borta heller för den delen. Med tanke på at det är så mycket annat som lagts till så kan man ju hoppas att nästa uppdatering ställer en del tillrätta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-02 14:40

Med version 7.0.2 startar Pc'n på 25s, starkt jobbat PG..

1
Bevaka tråden