Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.AVI (eller .MOV) till VHS?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-01-01 21:52

Hur gör man för att enklast och billigast få ner en film i .avi-format (eller .mov efter DIVX Doctor för att fixa ljudet lite) till vanlig VHS?
Själv sitter jag med en PM800 utan några videoutgångar. Känner en hel del folk med pc med video ut men det verkar vara s-vhs ut och dessutom krångligt med att flytta video, koppla om osv. Har dessutom inte s-vhs. Tanken var i så fall att bränna filmen och spela in den på video.
Kollade runt lite efter adaptrar eller liknande och hittade något som kanske är användbart men 1600:- för att få en film till vhs? Nä...

Om någon undrar handlar det om Lejonkungen som min två-åriga son är torsk på. Finns inte att köpa men hittade den via DC. Hade den funnits hade jag givetvis köpt den och besparat mig en del krångel... (Lejonkungen 2 är dessutom på över 700 Mb och går således inte att bränna på cd. Hur gör man då?) Diskussion om laglighet och upphovsrätt kan vi väl ta en annan gång

Jag skulle nog annonsera i t.e.x Gula tidningen eller kolla på t.e.x Åhlens eller oilka videobörser efter filmen.

[ 02 Januari 2003, 19:49: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

• Medlem
  • International user
  • 2003-01-02 22:36

Bor i en liten håla i Småland och varenda affär aom har något som liknar en videofilm har jag varit och frågat i. Utbudet är liksom inte så stort... Lejonkungen verkar hopplöst utgånget och efter vad jag förstår så gör Disney på detta viset. Helt plötsligt nylanseras filmen och säljer stort igen.
Fast jag har faktiskt inte annonserat. Bra idé! Varför har jag inte tänkt på det?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iMats:
Bor i en liten håla i Småland och varenda affär aom har något som liknar en videofilm har jag varit och frågat i. Utbudet är liksom inte så stort... Lejonkungen verkar hopplöst utgånget och efter vad jag förstår så gör Disney på detta viset. Helt plötsligt nylanseras filmen och säljer stort igen.
Fast jag har faktiskt inte annonserat. Bra idé! Varför har jag inte tänkt på det?

Jepps.. Du får 1. bra kvalité
2. Kan sova med gott samvete (nåja)

Jag själv har annonserat efter vissa filmer.. Och dom var betydligt smalare.. Fick tag i dom.. Så det borde inte vara något problem..

[ 02 Januari 2003, 23:36: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

1
Bevaka tråden