Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Andersson's Mac DVD -> "Quick & dirty" DivX tutorial

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur har du skapat VOB-filerna?

Det är inte jag som skapat dom tyvärr.
Men när jag använde ett program i windows så uppfattade den att filerna hörde ihop och använde alla vobfiler.

Vill komprimera filmen till DivX/XviD också, så dom andra programmen verkar inte kunna göra jobbet.

Jag kan testa om ffmpegx hanterar flera VOB filer senare.

Jag är mer inne på DVD2one just för tillfället

läste nått om att dvd2one inte gjorde nått med ljudet.. det är väl lite tråkigt

Okej, det absolut lättaste sättet att göra en DVD-rip på OS X är att använda Handbrake. Okej, lite ungt program och slänger ihop det i MPEG4 video och MP3 ljud i en AVI container. Men snabbt och enkelt är det. I med DVD:n, starta programmet, välj filstorlek. Fixa bildstorleken med et inbyggda visuella verktyget. Tryck på encode. Done.

(den dekrypterar ockkså, så du behöver bara det programmet och inget mer)

Verkar vara ett bra program, men det fungerar inte eftersom jag bara har vob-filerna och inte själva dvdn.
Nått utöver dom filerna som måste finnas där eller?

A valid input video DVD folder contains a list of .VOB (Video Object) files and .IFO (Information) files.

Antar att jag saknar .IFO filerna.. darn, kan man göra dom på ett enkelt sätt?

• Medlem
  • Oslo
  • 2003-12-16 01:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Smeagol
Hej!
Sitter med ffmpegX och lite vobfiler.. Frågan är, hur får jag programmet att komprimera ihop filerna så dom blir en lång film ?

Det är bara att öppna VIDEO_TS mappen med ffmpegx sen kan man under Video välja vilken Title man vill ha om det finns flera olika filmer i mappen. det jag har märkt är att VIDEO_TS mappen inte bör ligga i någon mapp under hårddisken.
Om den beskrivningen var lite sporadisk så finns ju en bra beskrivning här.

Fick bara "unknown format" då

Citat:

Skrevs ursprungligen av Smeagol
läste nått om att dvd2one inte gjorde nått med ljudet.. det är väl lite tråkigt

Den minskar bara upplösningen.. om du plockar bort överflödiga ljudspår så får du plats över till bättre bildkvalité.

Bevaka tråden