Hejsan,
Jag är nu inne på min tredje 23" Cinema Display och även denna ska skickas tillbaka pga av backlight bleed och pixelfel.
Den första beställde jag i augusti och var av de nya specifikationerna men hade inte mindre än 14 pixelfel. Skickade tillbaka den och beställde en ny en vecka senare. Denna gången fick jag en gammal panel samt 6 pixelfel och backlight bleed. Eftersom Apple inte kunde garantera att de kunde leverera den nya panelen så valde jag att vänta tills nu och jag är osäker på att även den här panelen är av den nya revisionen.
Jag har mätt upp ljusstyrkan med en eye-one display 2 och den är ca 320 cd/m2. Den första skärmen hade något över 400 cd/m2 och den andra låg runt 280. Enligt den nya specen ska skärmen ha 400 cd/m2. Vad tror ni? Kan det fortfarande vara så att de skickar ut gamla skärmar? I så fall är det ju falsk marknadsföring.
Den huvudsakliga frågan är dock om jag bara har otur? Eller använder Apple andrahandssorteringspaneler eller vad är det frågan om? Tre skärmar och att alla har bl a pixelfel är bara tragiskt dåligt. Någon som fått en felfri skärm från applestore?
Synd att det inte finns några vettiga alternativ...