Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macintosh och AKK (AAC)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Söker efter AKK-tillämpningar (AKK - Alternativ Kompletterande Kommunikation)
och hårdvarulösningar för Mac. Datorteket kör 100% Dos + Windows.
Lösningar finns för OS 9 och för OSX men programmen jag kan hitta är på engelska. Jag är mest intresserad av lösningar för små barn. Jag har själv en flicka med kognitivt handikapp och engelska program eller handtecken fungerar inte.

MR

• Oregistrerad
  • 2006-10-23 14:03

För att få ett riktigt svar på detta så bör du vända dig till en pedagog inom allmänpsykiatrin eller en pedagog inom sjukvården, de bör ha koll på vilka program som finns, eller så kan de tipsa dig om någon som vet...

Jag tycker ditt svar är litet onödigt :(.
Du menar säkert väl, men det torde vara uppenbart att jag chansar på att någon här har gjort resan och kan rekommendera alternativ till de PC-baserade lösningar som erbjuds.

Hälsningar
Martin
Som bara vill kunna använda befintliga datorer om det går.
Habiliteringen gör sitt jobb, man kan inte kräva av dem att de ska forska fram alternativ bara för att jag har minoritetsdatorn. Kan jag visa på alternativ blir de bara glada. Så jag spanar runt, bland annat hos macfansen på 99.

Senast redigerat 2006-10-24 15:26
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-24 17:32

Jag var på en konferens om alternativ telefoni för två veckor sedan, och inte en enda av leverantörerna verkade ha något som funkade med eller för Mac.:(

Inte heller verkar det som om någon av de som utvecklar MMX-klienter för Mac har haft svenska språket i åtanke.:'(

Lite hoppfullt verkar det i alla fall för din del då det faktiskt finns MMX-klienter för Mac som fungerar över såväl SIP som H.323. Marratech är en av de utvecklare som har tänkt på oss. Frågan är bara om det är lätt att översätta klienten i fråga, om den fungerar mot andra bildtelefoner (vilket jag tolkar specen som) och framför allt, om det är något i denna stilen som du är ute efter.

OK jag missade ditt svar. Ja bland annat.
Samt träningsprogram.

MR

1
Bevaka tråden