Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny "switcher"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Habo
  • 2006-10-25 00:34

Hej hopp
Är 21 datorvan nörd som alltid kört PC... beställde just en Macbook pro 15" core2duo.
Hoppas/önskar att jag kommer bli nöjd.
Min oro: Att jag kommer känna mig "inlåst" som jag gjort när jag testat Linux distar. Att jag kommer tycka mac os-alternativ programmen jag använder i windows inte är tillräckligt bra nog.
Men jag kommer antagligen köra XP i parallels en tid i början och anta att det är en vanesak
En oro är också ifall Mac OS är "för enkelt". ja de skrivs/är känt för att vara lätthandterligt... så det kanske mest passar newbies. men jag vill gärna se mig lite pro faktist.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-10-25 00:40

Välkommen soft.

Kul att du ger OS X en chans att visa vad det går för. Läs gärna switcherfrågorna så ser du vilka frågor som är de vanligaste, och vad man inte bör göra med sin Mac (döpa om fel mappar, exempelvis. )

Får du problem så är det bara att söka svaren här.

• Medlem
  • Habo
  • 2006-10-25 00:42
Ursprungligen av filuren:

Välkommen soft.

Kul att du ger OS X en chans att visa vad det går för. Läs gärna switcherfrågorna så ser du vilka frågor som är de vanligaste, och vad man inte bör göra med sin Mac (döpa om fel mappar, exempelvis. )

Får du problem så är det bara att söka svaren här.

Precis blivit medlem och känner mig redan trygg Tack för svar!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-25 08:23

Välkommen! Tycker inte Mac OS X är "för enkelt", Mac OS 9 kanske men i Mac OS X har du ju Terminalen och möjligheten att installera massor med Unix-program osv.

Vilken fin dator du har köpt! Är lätt avundsjuk faktiskt. Igen, välkommen! Vi gillar switchers!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-25 18:11

Grejen med OS X är ju att vardagliga sysslor är förbluffande enkla att utföra, och allt bara fungerar som det ska. Men om du nu vill meka, så är det bara att dyka ner i terminalen och geeka loss. Det bästa av två världar, helt enkelt.

OS X - The most advance operating system on the planet ...

finns en anledning att den frasen finns

• Oregistrerad
  • 2006-11-03 22:10

Jag har en fråga, sitter här på min nya mbp c2d och undrar varför den enligt CoreDuo temp inte klockar ner sig nåär man sätter på "better battery life" när man kör på batteri?

1
Bevaka tråden