Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Endast ITunes-> AP Express trådlöst

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2006-10-25 12:06

Hej,

funderar på att skaffa en Airport Express för att kunna spela upp musik i ett annat rum, och tänkte höra om min konfiguration skulle funka. När man läser om den låter det mer som en basstation, och det behöver jag inte.

Jag har en Mac Mini, det är därifrån musiken skall spelas med ITunes. Den är kopplad till internet via Ethernet-kabel. Jag vill alltså dela musiken till en AP Express via Airport, men inte dela ut internettillgång via AP Express. Skulle det funka, och finns det beskrivet hur man konfigurerar? Är det bara att koppla in AP Express, sätta på Airport i Minin, leta upp AP Express och konfigurera den trådlöst?

Det funkar... jag kör min AP express bara som "musikspelare", Jag har en annan trådlös router som är kopplad mot internet.. det är bara att konfigurera hur du vill ha det.

Kör samma här, funderade först på om jag skulle roama ihop de 2 näten, men eftersom jag inte behövde nån mer räckvid på nätet så iddes jag inte. Det fungerar jättebra!

1
Bevaka tråden