Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tömma datorn på musik

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-26 08:25

Hej jag vusste inte riktigt vart jag skulle posta men det blev här till slut...

Jag har en Nano nu men ska ev sälja den nu i dagarna för att köpa en video 80Gb.

Min fråga lyder då:
Går det på nåt smidigt sätt lösa så att jag kan ha musik på min nya iPod utan att behöva ha det på min dator, jag skulle vilja tömma min Macbook pro på musik.

Tack på förhand...

Är väl bara att du syncar över allt du har på datorn till nya podden sen så tar du bort de från datorn?

• Oregistrerad
  • 2006-10-26 08:33
Ursprungligen av Johan S:

Är väl bara att du syncar över allt du har på datorn till nya podden sen så tar du bort de från datorn?

Jah det är möjligt att det är så enkelt. Min fundering är bara att om jag vill ha in mer musik senare vilket givetvis kommer hända... Om jag då lägger till fler filer, och sen syncar? kommer den inte plocka bort all annan musik då??

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-26 10:30

Jo förmodligen, det hände iaf mig på en äldre verison av iTunes.
Du får helt enkelt stänga av sync funktionen, och föra över låtarna manuelt

• Oregistrerad
  • 2006-10-26 10:35
Ursprungligen av boaman:

Jo förmodligen, det hände iaf mig på en äldre verison av iTunes.
Du får helt enkelt stänga av sync funktionen, och föra över låtarna manuelt

Men hur fungerar det då med spellistor?... Är det verkligen ingen som har en 80/60gb iPod och bärbar dator med liten hårddisk som gjort på liknande sätt

• Medlem
  • Kalmar
  • 2006-10-26 10:36

Städade själv upp i en äldre iPod (3G, tror jag) i går kväll, som tidigare var synkad mot en Windowsdator.

Enklast och "renast" var tyckte jag var att köra "Återställ iPod till fabriksinställning", eller ngt sådant, och därefter avmarkera all synkning och lägga in det jag ville manuellt (det går snabbt om man t.ex. drar över en hel "Genre" från iTunes). Nu kan jag också utan problem lägga in annat material från andra datorer.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-26 10:42

Tänk på att du egentligen inte vill ha din musik på enbart iPodden, eftersom du kommer att tappa den/bli stulen/gå sönder/etc...

Allt viktigt data skall lagras på mer än ett ställe. Alla hårddiskar går sönder till slut.

Därför tycker jag du skall köpa en extern hårddisk att ha hela ditt iTunes-bibliotek på. Då blir MacBookens hårddisk ledig. Då du rippar nya CD (t.ex.) kopplar du in den externa hårddisken och har hela musikbiblioteket fräscht uppdaterat. Då kan du också lätt synka iPodden.

• Oregistrerad
  • 2006-10-26 10:58
Ursprungligen av pesc:

Tänk på att du egentligen inte vill ha din musik på enbart iPodden, eftersom du kommer att tappa den/bli stulen/gå sönder/etc...

Allt viktigt data skall lagras på mer än ett ställe. Alla hårddiskar går sönder till slut.

Därför tycker jag du skall köpa en extern hårddisk att ha hela ditt iTunes-bibliotek på. Då blir MacBookens hårddisk ledig. Då du rippar nya CD (t.ex.) kopplar du in den externa hårddisken och har hela musikbiblioteket fräscht uppdaterat. Då kan du också lätt synka iPodden.

Det där var faktiskt riktigt bra sagt... har inte riktigt tänkt så långt, har en firewire-disk som ligger i garderoben kanske är dags att plocka fram den då

mmm... det kanske är dags faktiskt funderat lite i samma banor som er andra... brabra.

• Oregistrerad
  • 2006-10-27 13:58

En annan lösning är ju att ställa in iPoden på att inte vara synkat till något bibliotek (uppdaterea iPod manuellt). Då kan du bara dra in nya låtar och spellistor till den i iTunes. Sedan kan du ta bort låtarna från datorn. Men det är ju definitivt rekomenderat att du har en andra uppsättning, backup, på en extern hårddisk.

Du kan ju okcså flytta hela din itunes biblioteks mapp till iPoden. Men då kommer du ha dubbel uppsättning av alla låtar på ipoden. känns ju ganska dumt.

1
Bevaka tråden