Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Analog videokamera kopplad till pb?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har skaffat mig en analog videkamera och nu undrar jag vad det finns för olika alternaiv att koppla den till min pb... omkopplare osv..
och vad kan det kosta?

• Medlem
  • 2002-01-19 12:07

Tjaa... Det går ju bl a via Formacs "Studio" FireWire interface. En nätt liten kostnad på 6600 kr. Sedan så får man förvisso en rad andra möjligheter på köpet - Tv, Radio och en massa bra anslutningar. Alltid bra att ha!

Lite av Macotekets "studio" info:

Formac Studio är en helt ny extern videobox med FireWire-anslutning. Den är en ren dröm för alla videoproducenter, med digital/analog, analog/digital, och DV hårdvaru-konvertering allt i samma enhet och med bandbredden hos en FireWire-anslutning. För att göra paketet komplett har man byggt in en TV/radio-tuner för högkvalitativ mottagning i stereo via via kabel eller antenn.
Med komposit-in/out, S-VHS-in/out och audio-CA-in/out anslutningar hanteras såväl digitala som analoga VHS och S-VHS videokameror samt videobandspelare. Du kan digitalisera dina band, redigera dem med iMovie, FinalCut Pro, eller Premiere, och sedan spara dem i QuickTime t ex för Webben eller exportera tillbaka dem till analoga VHS-band.

Har flyktigt sett andra, mindre omfattande boxar av andra tillverkare, då kanske man kan komma billigare undan. Någon som känner till dessa?

man tackar... precis vad jag var ute efter, kanske lite dyrt, men men, smakar det så...

1
Bevaka tråden