Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min FW-port slutade funka

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

FW400-porten på min PB 12" G4 1,33 Ghz, har plötsligt slutat funka. Igår lät jag en annan person testa sin DV-kamera och FW-sladd på den, efterom hon inte fick det att funka på sin PC (!). Jag var inte med, men hon säger att datorn blev svart (huvva!) när hon pluggade in den. Jag startade om men vi fick ingen kontakt efter det heller, utan vi konstaterade att det måste vara nåt fel på hennes kamera.

Nu på morgonen märker jag dock att min Lacie FW-HD heller inte funkar. Den tar ström och startar upp, men dyker inte upp på mitt skrivbord. Vad kan det vara; kan hon ha pajat min FW-port rent fysiskt eller är det nåt mjukvarufel?

Har nu testat igen med egen kamera; ingen kontakt där heller.

Senast redigerat 2006-10-27 11:51
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-27 14:07

Det är nog något som kan ha gått sönder hårdvarumässigt av det där.

Du kan testa att återställa elektroniken genom att hålla nere start-knappen i några sekunder och därefter starta datorn som vanligt.

Ok, det har jag aldrig testat. Hur länge skall man hålla nere knappen?

Nu har jag även testat att återställa PRAM, efter ett tips, men ingen skillnad tyvärr. Lutar mer och mer åt hårdvarufel=byte av moderkort=inte så kul.

1
Bevaka tråden