Hej. Jag har problem med att min trådlösa uppkoppling mellan min PB 12 1,33 ghz (med inbyggt Airport Extreme) och Airport Express försvinner i några sekunder. Det verkar inte vara något fel på min Bredbandsbolagsuppkoppling, för när jag kör med sladd blir det aldrig några problem. Det finns ingen riktig logik i det, ibland inträffar det inte alls, men vissa dagar, som i dag, så dyker den upp och ner var 20:e minut ungefär. Det är främst irriterande när man sitter och chattar, och alla kontakter helt plötsligt bara försvinner, för att sedan dyka upp igen en tio sekunder senare.

Mig veterligen har jag de senaste uppdateringarna vad gäller Airport, systemet är också det senaste (10.4.8). Det här är också ett problem som pågått rätt länge, genom rätt många systemuppdateringar.

Jag såg i ett annat inlägg att någon tipsade om att det kunde vara så att man sänder ut på samma kanal som någon annan i sitt hus och att det då kunde krocka, men så verkar inte vara fallet här. Jag använder kanal 13, och de enda andra jag kan se i mitt hus ligger på kanal 1 och 6. Och om jag ändå skulle försöka byta kanal, hur går jag till väga?