Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-problem i TiBook 800

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då jag sätter i en DVD-skiva i min TiBook så börjar läsaren "brumma" och detta fortsätter även då DVD Player 3.1.1 och filmen startar.

Men...

Avslutar jag DVD Player och startar om programmet, ja då tystnar "brummandet".
Det kan ju ändå inte vara meningen att det ska vara så?

Till saken hör att detta brummande inte finns då man kör 10.1.4. Det började med 10.1.5.
Har kört firmware som rekomenderas på apple.se men den behövs inte svarar datorn.
Ominstallerade 10.1.4, brummandet försvann, är tillbaka på 10.1.5 igen nu.

Öppnar jag OS 9 och spelar dvd så slutar brummandet i o m att jag trycker igång filmen.

Hoppas ni hängde med på mitt problem och hoppas någon har tid och möjlighet att svara!

Tack på förhand!

Det brummar hos mig också, men jag har fått det berättat för mig att det beror på dvd-skivorna. Det brummar alltså inte alltid hos mig.

När jag stoppade in en hyrversion av Livvakterna trode jag att dvd-spelaren skulle gå sönder.

Christian
Tibook/400

[ 30 Juli 2002, 10:24: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Hej Christian, det med skivorna har jag också hört men kan den teorin stämma då brummandet försvinner för mig då jag startar om DVD Player med dvd-skivan kvar i spelaren och sedan sätter igång filmen?

Jag tror att det har något samband mellan DVD Player 3.1.1 och Mac OS 10.1.5.
Men jag är ingen expert på det här!

Skulle vara SÅ skönt om det var tyst från det att skivan stoppas in i datorn. Känns lite epa att behöva starta om dvd-uppspelaren...

Det var en evighet sedan jag startade denna tråd, men jag vill själv kommentera den och berätta att med 10.2 så har oljudet från DVDn försvunnit.

1
Bevaka tråden